رحیمپور ازغدی ساعاتی پیش در همایش «انسانیت در آخرالزمان» که در تالار حکمت دانشگاه گیلان برگزار شد، با بیان اینکه به طرز عجیبی مفهوم آخرالزمان در دهههای گذشته در صدر اخبار همه دنیا در عرصههای سینما، هنر، هالیوود، فلسفی و ژورنالیسم سیاسی قرار گرفته است، تصریح کرد: در تمام ادیان الهی از آخرالزمان این دوره سخن گفته شده است؛ مسأله مهدویت مسألهای مخصوص شیعه نیست و منوط به اجماع مسلمانان است. مهدویت صرفا مسألهای اسلامی نیست، بلکه دینی است، چون تمامی ادیان و مکتبهای دینی شرق و غرب به آخرالزمان پرداختهاند و حتی میتوان گفت که مهدویت فقط دینی هم نیست بلکه در افکار ایدئولوژیک نیز جا پیداکرده است.
وی با بیان اینکه مجتهد بدون جهاد ارزشی ندارد، افزود: در روایات آمده است که امام عصر (عج) با سربازان خود میثاقی خواهند بست که سربازان کمربند زرین و لباس اشرافی نپوشند، نان گندم سیر نخورند، لباس رزم از تن به در نکنند تا فروپاشی همه مستکبران، به کسی ناسزا نگویند، کسی را به ناحق نزنن و نکشند، به خانهای به ناحق هجوم نبرند و جایی را خراب نکنند و حتی اگر بردهای از سپاه دشمن کشته شد خون بهای او را بپردازند.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان داشت: بشر این دوران آواره است، چراکه پناه و مقصدی ندارد و این آوارگی فقیر، غنی، شرقی و غربی را هم شامل میشود، انقلاب امام عصر (عج) انقلابی کاملا انسانی است و امنیت، رفاه و برادری را برای همه بشریت به ارمغان میآورد.
رحیمپور ازغدی با بیان اینکه امروز باطل غنیتر از جبهه حق است، اما روزی حق بر جهان مسلط میشود، ادامه داد: مکاتب تعاریف متعددی از آینده ارائه دادند، کمونیستها اعتقاد داشتند آینده از آن ماست و دین و سرمایه داری به زبالهدان تاریخ میپیوندند.
وی گفت: فاشیستها اعلام کردهاند جهان به طور قهری در اختیار ماست و حق با قدرت است و داروینیسم را از زیستشناسی وارد مسائل سیاسی- اجتماعی کردند، اکنون با همین رویکرد آمریکا و ناتو به خود حق میدهند حقوق ملتها را نقض کنند و آنها را برده خود بدانند؛ درحالیکه ۵۰ میلیون نفر در همین ایالات متحده آمریکا زیر خط فقر هستند، ۳/۵ میلیون زندانی دارد و ظرف ۶۰، ۷۰ سال بیش از ۱۵۰ جنگ را پی ریزی کرده است، فوکویاما آمریکا را سقف تمدن بشر معرفی میکند.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: در آغاز قرن ۲۱ بنیاد گرایی دینی در سراسر جهان مولفه اصلی تاریخ امروز دنیاست و پیش بینی مکاتب مبنی بر حذف کامل دین در قرن ۲۰ را نقض کرده است.
رحیمپور ازغدی ادامه داد: امروز آغاز تاریخ دیگری است، مسلمانان و غیر مسلمانان به پا خاستهاند و مسیر تاریخ با انقلاب اسلامی تغییر یافت و اولین ملتی که شعار دینی و نه شرقی و نه غربی را بکار برد ملت ایران بود.
وی بیان داشت: زمانی از مسألهای بدل یافت میشود که حقیقتش وجود داشته باشد و بعد از اثبات خدا و قیامت، ظهور منجی بیشترین اجماع نظر را در مکاتب و ادیان متفاوت دارد.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: غیبت، نجات، انتظار و آخرالزمان مضامین دو پهلویی هستند که هم میتوانند یک جامعه را به رکود و زوال بکشاند و هم محرک حرکت و پیشرفت جامعهای باشد.
رحیمپور افزود: در تفسیر اسلامی شیعی از آخرالزمان آمده که این حرکت ادامه مسیر حق در طول تاریخ است و فتح همان قلهای است که مصلحان و شهدا در آن حرکت کردند و در رابطه فردی به قله رسیدند اما نجات جمعی حاصل نشد و فردا بدست میآید. وی ادامه داد: شعار اصلی حضرت مهدی (عج) عدالت است، چراکه حقوق بشر و هزینه این صلح جهانی یک قیام خونین جهانی است.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: حضرت مهدی (عج) با تودههای مردم با منطق و اخلاق و با صاحبان زر و زور و تزویر با زبان شمشیر سخن خواهد گفت.
رحیمپور افزود: کسانی که از انسانیت تفسیر مادی کردند فایده گرایی را ملاک قرار دادهاند و معتقدند حقیقت فایدهای ندارد و حق و باطل سودی ندارد؛ اما در منطق قرآن حقیقت بیفایدهای وجود ندارد و فایده بیحقیقتی نیز وجود ندارد و حقیقت، فایده حق است.
وی ادامه داد: اگر همه از لحاظ تئوریک و معرفتی ابوعلی سینا باشند اما در جهاد و حرکت ابوذر وار عمل نکنند جامعه اسلامی محقق نمیشود و مجتهد بدون جهاد ارزشی ندارد، ما در بحثهای نظری تبحر داریم اما در عمل کاهلیم.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطرنشان کرد: تا ملتی خواهان تغییر نباشد اتقاقی نمیافتد و امام زمان (عج) نیز قادر به اعمال تغییرات نیست، باید اراده جمعی خواست امام عصر (عج) محقق شود.
Sorry. No data so far.