جمعه 06 جولای 12 | 18:33

آیت الله امامی کاشانی: از بین بردن فقر با صدقه و قربه‌الی الله درست نمی‌شود

آیت الله امامی کاشانی در خطبه‌های امروز نماز جمعه تهران تصریح کرد:اگر کسی پول و سرمایه داشت و سرمایه‌گذاری نکرد، این شخص منتظر امام زمان (عج) نیست. انتظار این است که سرمایه در تولید قرار بگیرد و مشکل تولید را رفع کند.دستگاه‌های اجرایی هم باید به عنوان ملت و کشور فکر کنند.


آیت الله امامی کاشانی در خطبه‌های امروز نماز جمعه تهران با تبریک میلاد امام زمان (عج)، اظهار کرد: حکومت عدل جهانی یک آرزوی صرف نیست، بلکه موضوعی قطعی و بر اساس استدلال‌های علمی و سنت الهی است.

وی گفت: نکته‌ای که نه تنها بیگانگان در مورد آن مناقشه می‌کنند، بلکه آن را در میان مسلمانان هم دیده‌ام این است که آیا این حکومت عدل جهانی قابل اجراست و چگونه می‌تواند یک دنیای عظیمی که از فرقه‌ها و ادیان مختلف الهی و بشری است، زیر یک خیمه جمع شود؟

امامی کاشانی ادامه داد: من این مسئله را به بعضی فلاسفه غرب پاسخ می‌دادم و به آن‌ها گفتم که امام زمان (عج) به آداب، رسوم، تمدن‌ها و… کار ندارد، زیرا همه تمدن‌ها با هدف آن حضرت سازگار است و آن هدف عدل الهی است.

وی با طرح این سوال که چگونه می‌‌شود فهمید که حکومت امام زمان (عج) می‌تواند جهانی باشد، گفت: ‌اصل اول مشکلات اجتماعی است. یعنی جامعه بشری به اندازه‌ای گرفتار خواهد شد که به دنبال منجی خواهد بود. مطلب دوم این است که یک قدرت غیر مادی به کمک امام زمان (عج) می‌آید و آن عیسی مسیح (ع) است. این را نباید دست کم گرفت. عیسی مسیح وقتی که از آسمان می‌آید در حالی که وضو گرفته است، امام زمان (عج) به او می‌گوید جلو بایست و عیسی (ع) به حضرت مهدی (عج) می‌گوید شما جلو بایست و او را مقتدا قرار می‌دهد.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران با بیان این‌که ببینید اگر حضرت عیسی (ع) به امام زمان اقتدا کند، دنیا چه خواهد شد، ادامه داد: عامل سوم در روایات ما این است که امام عصر (عج) حرکت علمی خواهد داشت که این حرکت دنیا را قبضه خواهد کرد و در همین زمینه امام صادق (ع) می‌فرماید در عصر بشر دو حرف از حروف علم وجود دارد و وقتی حضرت مهدی (عج) بیاید این دو حرف به ۲۷ حرف خواهد رسید و این امر دنیا را به خود جلب خواهد کرد.

امامی کاشانی تصریح کرد: دنیای استکبار باید روی این حرکت و هیجان و شور و خروش کشور ایران حساب باز کند، یعنی ببیند مردم چه مردمی هستند و چگونه به امید موعود جهانی عشق می‌ورزند. این حرکت و هیجانی که در کشور ایران است و در کشورهای اسلامی دیگر هم کم کم دارد پدید می‌آید و در میلاد امام عصر (عج) خود را نشان می‌دهد، حاکی از این است که ملت ایران برای بهبود وضعیت تلاش می‌کنند و بنابراین ملت نیستند که تن به ذلت و خواری بدهند.

وی ادامه داد: ذلت و خواری با قیام امام راحل و شهدای عزیزمان سپری شد، بنابراین شما در مذاکراتتان با ایران راه اعتدال و عقل را در پیش گیرید. نه خودتان را زحمت دهید و نه ما را اینقدر اذیت کنید و نه دنیا را به هم بریزید.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران در ادامه گفت: نکته دیگری که می‌خواهم به آن اشاره کنم در رابطه با وزارت اطلاعات و عزیزان گمنامی است که دارند در این کشور فعالیت می‌کنند و امیدوارم که خداوند به آن‌ها کمک کند. زیرا مسئله اطلاعات مسئله بسیار حساسی است و دنیا هرچه پیش می‌رود، مسئله اطلاعات و ضد جاسوسی بیشتر اهمیت پیدا می‌کند و امیدواریم دست خداوند بر سر شما باشد تا در از بین بردن فتنه‌ها و حرکت‌های جاسوسی و شیطانی موفق باشید.

امامی کاشانی با اشاره به نام‌گذاری سال جاری به نام تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی به ذکر روایتی که در آن بر از بین بردن فقر تاکید شده است، اشاره کرد و گفت: از بین بردن فقر و ایجاد اشتغال با صدقه و قربه‌الی الله درست نمی‌شود. این کار برنامه‌ریزی می‌خواهد و برنامه‌ریزی هم سرمایه‌گذاری و همه را به کار گرفتن است.

وی افزود: اگر کسی پول و سرمایه داشت و سرمایه‌گذاری نکرد، این شخص منتظر امام زمان (عج) نیست. اگر کسی در کارهای اجرایی مانع‌تراشی کرد، منتظر امام زمان (عج) نیست. اگر مجلس قوانین مناسب در این زمینه وضع نکند، این امر که انتظار امام زمان (عج) نیست. اگر کارگر‌ها تنبلی کنند، منتظر امام زمان (عج) نخواهند بود. پس انتظار این است که سرمایه در تولید قرار بگیرد و مشکل تولید را رفع کند. در کارگری هم انسان باید مسئولانه کار کند و وقتی کارگر کار می‌کند، به عنوان مومنین و مومنات کار کند. دستگاه‌های اجرایی هم باید به عنوان ملت و کشور فکر کنند.

خطیب این هفته نماز جمعه تهران یادآور شد: نکته بعدی این است که گاهی در سایت‌ها می‌بینید خبرهایی نقل می‌شود و آن را دست می‌گیرند که ممکن است اصل مهدویت را خدشه‌دار کنند. در همین رابطه حدیثی در مورد مرگ عبدالله در آخرالزمان آورده شده است. چنین حدیثی وجود دارد، ولی دلالتی می‌شود که اشتباه تطبیق می‌کنند.

وی با بیان این‌که این حدیث از چند راوی موثق نقل شده است گفت: در این حدیث آمده است که امام صادق (ع) می‌فرماید هر کسی مرگ عبدالله را ضامن شود، من ظهور حضرت را برای او ضامن می‌شوم. یعنی هر کسی مرگ عبدالله را بشارت دهد، ظهور امام زمان (عج) را بشارت می‌دهم که البته معلوم نیست که این عبدالله کیست.

امامی کاشانی افزود: بعد از آن می‌فرمایند که وحدت کلمه ایجاد خواهد شد و سلطنت طولانی از بین خواهد رفت و دیگر سلطنت طولانی وجود نخواهد داشت.

وی تاکید کرد: تطبیق دادن این حدیث درست نیست، البته حدیث صحیح است، ولی این‌که آن فرد کیست و کجاست را نمی‌دانیم. همچنین نمی‌دانیم ظهور حضرت مهدی (عج) صد سال یا پانصد سال دیگر است. لذا نباید چیزی را که نمی‌دانیم تطبیق کنیم.

ثبت نظر

نام:
رایانامه: (اختیاری)

متن:

پربازدیدترین

Sorry. No data so far.

پربحث‌ترین

Sorry. No data so far.