مدرس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) گفت: تبلیغات فراگیری درباره تولیدات ملی وجود ندارد.
اسماعیل چراغی افزود: نگاههایی که درباره تولیدات ملی وجود دارد باعث شده تا برخی از مردم استقبال زیادی به کالاهای ایرانی نشان ندهند.
وی ادامه داد: به طور نمونه در گذشته مردم تصور میکردند که در تولیدات ملی دقت نظر وجود ندارد، با گذر زمان هرچند در کیفیت کالاها هم تغییری ایجاد شود اما این تفکر باعث میشود که اقبالی به کالاهای ایرانی نشان داده نشود.
این مدرس حوزه و دانشگاه با بیان اینکه در بخش تولید ملی تبلیغات فراگیر هم وجود ندارد، اظهار داشت: کالاهای خارجی تاکنون جای خود را در زندگی مردم باز کردند و نیازی به تبلیغ ندارند اما در تولیدات ملی باید تبلیغ صادقانه داشته باشیم.
چراغی با اشاره به ضعف در خدمات پس از فروش عنوان کرد: مردم اطمینانی به خدمات پس از فروش کالاهای داخلی ندارند. عموما پس از به مشکل خوردن کالاها ضمانت رایگان درباره وسایل صورت نمیگیرد.
این جامعه شناس با اشاره به اینکه در سال تولید ملی و حمایت از کار قرار داریم، تاکید کرد: تولیدکنندگان باید با صداقت رفتار کنند و محصولات با کیفیت ارائه دهند. تهیه محصولات با کیفیت ممکن است باعث بالارفتن قیمت تمام شده شود اما اعتماد مردم را به خود جلب میکند.
وی افزود: باید ضرورت استفاده از تولیدات ملی برای مردم روشن شود. در حال حاضر بسیاری از مردم نمیدانند که استفاده از کالاهای خارجی چه اثراتی بر اقتصاد ملی دارد و در مقابل ارتقای اقتصاد ملی به تولیدات داخلی و مصرف تولیدات داخلی وابسته است.
Sorry. No data so far.