به گزارش تریبون مستضعفین ششمین نمایشگاه رسانه های دیجتال که از تاریخ ۱۳ مهر ماه کار خود را آغار کرده است هم اکنون درحال برگزاری است. به همین منظور به سراغ برخی از موسسات فرهنگی حاضر در این نمایشگاه رفتیم.
موسسه هنر ناب اسلامی به گفته مدیر مسئول این موسسه از سال ۸۷ آغاز به کارکرده است و در سال ۸۸ به عنوان اولین موسسه فرهنگی دیجیتال به ثبت رسیده است. خراسانی زاده هدف این موسسه را که از سال ۸۷ در نمایشگاه رسانه های دیجیتال حضور داشته است اینگونه بیان می کند: هدف این بود که از هنر برای نشر معارف استفاده کنیم. و با توجه به تاکید مقام معظم رهبری بر استفاده از هنر برای نشر معارف دینی، «هنر ناب در خدمت اسلام ناب» را شعار خود قرار دادیم.
وی با نام بردن از معارف اهل بیت، معارف اسلامی و انقلاب اسلامی به عنوان موضوعات مورد نظر موسسه به خبرنگار تریبون مستضعفین گفت: جنبه های از دین وجود دارد که در آن کارهای ارزشمند و مطابق سلیقه جامعه کم انجام شده است. مانند امر به معروف و نهی از منکر که ما اولین نرم افزار تخصصی را در این زمینه تولید کردیم.
این فعال فرهنگی با اشاره به تفاوت موسسات فرهنگی و موسسات فرهنگی دیجیتال یاد آور شد: مجوز نشر دیجیتال برای انتشار محتوای فرهنگی است که در قالب های دیجیتال به صورت برخط (آنلاین) و یا مبتنی بر حامل منتشر می شوند.
مدیر موسسه هنرناب اسلامی افزود: در زمینه رسانه های برخط کارهای خوبی انجام شده اما در زمینه نرم افزارها و بازی های کوچک اسلامی خلا احساس می شود که ما در نظر داریم در این زمینه فعالیت خود را گسترش دهیم.
وی درباره مخاطبین تولیدات این موسسه گفت: مخاطب ما خانواده ها و مخاطب عام است، هدف این است که مخاطب عام با هر ذائقه و سلیقه ای از محصولات استفاده کند. مخاطبین ما از مقطع راهنمایی به بالا می توانند از این محصولات استفاده کنند. البته برخی محصولات نیز به صورت ویژه برای کودکان و نوجوانان تولید شده است.
این فعال فرهنگی در پاسخ به سوالی مبنی بر چگونگی تهیه محصولات این موسسه گفت: علاقه مندان می توانند جهت تهیه محصولات در هر نقطه از کشور به سایت honarenab.ir مراجعه کرده و یا با شماره تلفن های موسسه تماس بگیرند و محصولات برای آنان ارسال خواهد شد. فروش اینترنتی محصولات نیز در سایت saramad.ir فعال می باشد. همچنین نمایندگی فروش محصولات هنر ناب اسلامی در برخی مراکز استان ها فعال می باشد.
خراسانی زاده با اشاره به ارتقا ظاهری نمایشگاه نسبت به سال های گذشته گفت: علی رغم پیشرفت ظاهری نگاه مادی در نمایشگاه امسال به شدت گسترش یافته است و غرفه هایی که می توانستند هزینه بیشتری کنند در محل های بهتری قرار دارند در صورتی که بهتر بود محتوا هم در اختصاص محل در نظر گرفته شود. اگر محتوا هم در کنار ظاهر در نظر گرفته می شد این ارتقا پایدار تر بود.
وی همچنین با گله از افزایش هزینههای شرکت در نمایشگاه گفت: با توجه به شیوه قرار گیری غرفه ها مخصوصا برای موسساتی که مخاطب خاص دارند فروش محصولات حتی هزینه های غرفه را هم جوابگو نخواهد بود.
مدیر موسسه هنر ناب اسلامی در پایان گفت: عرصه و قالب های فرهنگی جدید با گسترش ابزار جدید مانند گوشی های همراه وجود دارد که نیاز به توجه و تولید محتوا دارد و نیروهای دغدغه مند باید وارد عرصه شوند. هجمه فرهنگی غرب به شدت زیاد است و نمی توان مانع از این هجمه شد بلکه باید با فعالیت های ایجابی با آن مقابله کرد. متاسفانه برخی در این راه سستی می کنند.
ششمین نمایشگاه رسانه های دیجیتال تا ۲۲ مهر ماه ادامه خواهد داشت.
Sorry. No data so far.