مدیر برنامهریزی امور انجمنهای مدارس گفت: مدیران مدارس از ظرفیتهای اولیا در راستای ارتقا تعلیم و تربیت بهره ببرند.
حسینی در مراسم تجلیل از اولیا و مربیان استان، افزود: تعامل اولیا و مربیان در فرآیند پیشبرد نظام تعلیم و تربیت امر بسیار مهمی است و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بر این مهم تأکید فراوان دارد؛ این سند بر اساس سیره نبوی و تعلیم و تربیت اسلامی بنا نهاده شده است.
وی با بیان اینکه مدیران مدارس از ظرفیتهای اولیا در راستای ارتقا تعلیم و تربیت بهره ببرند، تصریح کرد: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بر افزایش مشارکت اثربخش همگانی و خانواده در نظام تعلیم و تربیت و تحکیم بنیان خانواده تاکید دارد و به راهکارهای متفاوتی در جهت مدیریت اقتصاد خانواده در نظام تعلیم و تربیت اشاره کرده است.
مدیر برنامهریزی امور انجمنهای مدارس گفت: سند تحول بنیادین زمانی میتواند به سرانجام و نتیجه برسد که پیوند بین اولیا، مربیان و خانواده وجود داشته باشد چراکه اساس و مبنای کار تعلیم و تربیت بر عهده خانواده است.
حسینی با بیان اینکه باید از ظرفیتهای فکری و تخصصهای اولیا در جهت ارتقا نظام تعلیم و تربیت استفاده شود، متذکر شد: باید آموزشهای مربوط به خانواده در مدارس کشور ایجاد و براساس نیاز خانوادهها، بومیسازی شود.
وی با تأکید براینکه متولی امر تربیت در جامعه خانوادهها هستند و تعلیم و تربیت پایه و اساس جامعه ماست، تصریح کرد: آموزش
و پرورش، دستیار، ادامهدهنده و تکمیلکننده تربیت دانشآموزان و فرزندان ماست.
مدیر برنامهریزی امور انجمنهای مدارس با اشاره به اینکه تربیت در خانوادهها تعطیل شدنی نیست و هدف از تربیت، رسیدن انسان به تکامل است، خاطرنشان کرد: خانوادهها باید در امر ازدواج فرزندانشان نیز دینداری، اخلاق، تناسبهای سنی و تحصیلی و… را مدنظر قرار دهند.
حسینی گفت: هر نظام تعلیم و تربیتی که برنامهریزی خوب و پیشرفتهای داشته باشد، جامعهای دارای فرهنگ و کشوری پیشرفته و متعالی خواهد داشت.
مدیر برنامهریزی امور انجمنهای مدارس کشور گفت: 190 مرکز مشاوره در کشور جهت مشاوره خانوادهها فعالیت دارند.
حسینی همچنین در جمع خبرنگاران، در خصوص طرح ملی آموزش خانواده در مدارس کشور، افزود: طرح ملی آموزش خانواده در مدارس تدوین و در نشست کارگروههای مشورتی و تخصصی در وزارت آموزش و پرورش مطرح و به سفارش وزارت کشور در مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری طرح موضوع شده است.
وی با بیان اینکه این طرح با رویکرد سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تدوین و اعتبارات آن پس از تصویب از سوی نهاد ریاست جمهوری و وزارت کشور تعیین خواهد شد، تصریح کرد: بعد از تصویب این طرح، شیوهنامه آن تدوین و به استانهای کشور ابلاغ میشود.
مدیر برنامهریزی امور انجمنهای مدارس کشور افزود: طرح مذکور در مدارس، ادارات و سازمانها برای خانوادهها در نظر گرفته شده است.
وی با بیان اینکه 98 هزار انجمن اولیا و مربیان در کشور فعالیت دارند، اضافه کرد: در کل کشور 780 هزار نفر عضو انجمن اولیا و مربیان هستند که هدف از تشکیل این انجمن و انتخابات آن، شناسایی خانواده، اولیا و تشکیل کارگروههایی در آموزش و پرورش جهت ارتقا نظام تعلیم و تربیت است.
حسینی گفت: تاکنون 85 هزار دوره آموزش خانواده برای هفت میلیون خانواده در مدارس سراسر کشور برگزار شده است.
وی عنوان کرد: 190 مرکز مشاوره در کشور جهت مشاوره خانوادهها فعالیت دارند.
Sorry. No data so far.