روز گذشته (۱۴ آبان ماه) یکی از سایتهای خبری نوشت: «کاهش شدید بودجه فرهنگی دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم و سازمان تبلیغات باعث شده تا کار اعزام مبلغ برای ماه محرم با چالشهای جدی مواجه شود. این خبر از طریق سامانه پیامکی سایت مذکور نیز منتشر شد.» این سایت خبری انتشار خبر کاهش بودجه فرهنگی سازمان تبلیغات را به «شنیده»ها و «گفته»ها منوط کرده است.
برای بررسی صحت و سقم این ماجرا با چند تن از مسئولان سازمان تبلیغات تماس گرفتیم که همه آنها از پاسخگویی طفره رفتند. از جمله این افراد میتوان به حجتالاسلام حسین روحانینژاد معاون محترم تبلیغ سازمان تبلیغات اشاره کرد که وی ضمن اظهار بیاطلاعی از این خبر، از ارائه آمار تعداد مبلغان اعزامی در ماه محرم سال گذشته و پیشبینی تعداد امسال اجتناب کرد.
جستوجو برای به دست آوردن آمار رسمی از تعداد مبلغان اعزامی در ماه محرم سال گذشته بینتیجه ماند و صرفاً آماری از برخی استانها در این رابطه وجود دارد.
سؤالی که به ذهن خطور میکند این است که با توجه به اعلام رسمی مسئولان مبنی بر بودجه ۱۵۰ میلیارد تومانی سازمان تبلیغات اسلامی، آیا هزینه کردن تنها نیم درصد این بودجه (معادل ۷۵۰ میلیون تومان) برای اعزام و ساماندهی مبلغان در ماههای محرم و صفر کفایت نمیکند؟ ایامی که به فرموده بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران، هر چه داریم از آنهاست و اسلام را زنده نگه داشتهاند!
امید است مسئولان سازمان مهم و تأثیرگذار تبلیغات اسلامی، تعامل بیشتر و بهتری با رسانههای جمعی داشته باشند، چرا که غرض رسانهها زیر سؤال بردن آنها نیست، بلکه انعکاس فعالیتهای آنان و ارائه پیشنهادها و انتقادات سازنده برای بهبود عملکردهاست.
Sorry. No data so far.