چهارشنبه 14 نوامبر 12 | 14:40

اینجاست که سبک غربی نفوذ می‌کند+عکس

اما یکی از نکات سوال برانگیز اینکه سرمایه گذاران این پروژه با وجود شناخت از فرهنگ و عقاید مردم مسلمان کشورمان، اقدام به ساخت دستشویی‌های ایستاده در این مرکز کرده‌اند.


متاسفانه راه اندازی فروشگاه‌های زنجیره‌ای چندی است که به جولانگاهی برای تبلیغ سبک زندگی غربی تبدیل شده است.
ساختار این فروشگاه‌ها به گونه‌ای است که هیچ نشانه‌ای از فرهنگ و تمدن ملی ما و همچنین «سبک زندگی ایرانی و اسلامی» را به همراه ندارند.

عناوین غربی، تبلیغ مصرف زدگی، فروش خوراکی‌های غیربومی و عمدتا آماده، معماری بی‌هویت، لباس فرم مانکن گونه کارکنان و در کنار همه این‌ها تبلیغ عینی زندگی هالیوودی از ویژگی‌های این فروشگاه‌های زنجیره‌ای است.

مرکز «سیتی سنتر» اصفهان از جمله پروژه‌های فروشگاهی و تفریحی است که مراحل نهایی ساخت و تکمیل خود را می‌گذراند.

پروژه سیتی سنتر در ۳ فاز به بهره برداری خواهد رسید. فاز اول شامل مرکز خرید به متراژ ۱۴۴۲۳۵ مترمربع و دارای فروشگاه، رستوران، کافی شاپ، مجتمع سینمایی، سالن غذاخوری و یک مرکز سرگرمی تفریحی می‌باشد.

بنا بر اطلاعاتی که از سوی مجموعه سیتی سن‌تر منتشر شده سرمایه گذاران این پروژه را ۵ شخص حقیقی و حقوقی تشکیل داده‌اند که از این ۵ سرمایه گذار، یکی ایرانی و باقی سرمایه گذران عرب هستند.

شرکت راک به عناون یکی از سرمایه گذاران این پروژه فعالیت خودرا در ۱۹ آوریل سال ۲۰۰۶ آغاز کرده و جالب اینکه شیخ سعود بن سکر الکسیمی، ولیعهد و قائم مقام راس الخیمه؛ رئیس توسعه و برنامه ریزی و مسئول توسعه اموال و دارایی راک می‌باشد.

اما یکی از نکات سوال برانگیز اینکه سرمایه گذاران این پروژه با وجود شناخت از فرهنگ و عقاید مردم مسلمان کشورمان، اقدام به ساخت دستشویی‌های ایستاده در این مرکز کرده‌اند.

گسترش روز افزون این فروشگاه‌ها بوسیله سرمایه گذاران خارجی و نبود تناسب بین ماهیت این مراکز و فرهنگ بومی و تاریخی شهرهای کشورمان می‌تواند موجب تغییر تدریجی سبک زندگی نسل‌های جوان کشور شده و بعد از مدتی به یک روش مرسوم و جاری در خانه‌های تک تک مردم تبدیل شود.

به نظر می‌رسد بین سیاست‌های مراکز فرهنگی کشور و نخبگان فرهنگی و آنچه که عملا در سطح جامعه رخ می‌دهد، فاصله زیادی وجود دارد.

علاوه بر این، نه تنها اثری از معرفی و تبلیغ «سبک زندگی ایرانی و اسلامی» چه در رسانه‌ها و چه از سوی نهادهای مسئول دیده نمی‌شود، بلکه بسیاری از تولیدات فرهنگی اعم از فیلم و سریال و تبلیغات تلویزیونی و معماری و… تبلیغ و ترویج سبک زندگی غربی است که مصرف زدگی، دنیاطلبی، اصالت ثروت و رفاه و… در آن موج می‌زند.

اینجاست که زندگی غربی حتی در خصوصی‌ترین و جزئی‌ترین بخش‌های زندگی ما نفوذ کرده و به مدد صد‌ها رسانه و تلویزیون غربی در حال پیشرفت است.

ثبت نظر

نام:
رایانامه: (اختیاری)

متن:

پربازدیدترین

Sorry. No data so far.

پربحث‌ترین

Sorry. No data so far.