شنبه 17 نوامبر 12 | 21:15

۷۰درصد ناشران به اهمیت طرح جلد آگاه نیستند

گلستان جعفریان، طرح جلد و عوامل گرافیکی دخیل در تولید یک اثر را به تیغی دو لبه تشبیه نموده و اظهارکرد: برخی کتب خوش آب و رنگ هستند که هیچ محتوایی ندارند اما به دلیل طرح جلد جذاب خریداران بسیاری می یابد و بعضی کتاب ها علارغم محتوای باارزش به واسطه عدم استفاده از ابزار گرافیکی مناسب مخاطبی نمی یابند.


یک نویسنده گفت: ناشران باید به اندازه ای محتوای روی مسائل گرافیکی نیز سرمایه گذاری کنند و نویسنده و ناشر نیز هر کدام باید به تعهداتشان عمل کنند و در یک تعامل دو جانبه اثری دخور توجه را به دست مخاطبانشان برسانند.

گلستان جعفریان، طرح جلد و عوامل گرافیکی دخیل در تولید یک اثر را به تیغی دو لبه تشبیه نموده و اظهارکرد: برخی کتب خوش آب و رنگ هستند که هیچ محتوایی ندارند اما به دلیل طرح جلد جذاب خریداران بسیاری می یابد و بعضی کتاب ها علارغم محتوای باارزش به واسطه عدم استفاده از ابزار گرافیکی مناسب مخاطبی نمی یابند.

وی ادامه داد: باید معیاری در نظر گرفته شود و این درست نیست که برخی ناشران از کمبود آگاهی مشتریان استفاده کرده و با طرح های جذاب محتوای بی ارزش در اختیار مخاطبانشان قرار می دهند. در حوزه فعالیتم، یعنی ادبیات پایداری نیز بارها شاهد چاپ و انتشار اثری مناسب با طرح جلدهای نامناسب توسط برخی ارگان های دولتی بوده ام. فکر می کنم برای بیش از 70 درصد ناشران اهمیت مسائل گرافیکی هنوز جا نیفتاده است.

این نویسنده خاطرنشان کرد: ناشران باید به اندازه ای محتوای روی مسائل گرافیکی نیز سرمایه گذاری کنند و نویسنده و ناشر نیز هر کدام باید به تعهداتشان عمل کنند و در یک تعامل دو جانبه اثری دخور توجه را به دست مخاطبانشان برسانند.

ثبت نظر

نام:
رایانامه: (اختیاری)

متن:

پربازدیدترین

Sorry. No data so far.

پربحث‌ترین

Sorry. No data so far.