دوشنبه 10 دسامبر 12 | 18:35

گروگان‌های سفارت آمریکا در بازی ضد ایرانی

قصدخوانساری تنها ساختن یک بازی درباره نقطه عطفی سیاسی در ایران نیست بلکه وی اظهار امیدواری کرده است که بتواند بوسیله این سبک مستند، وقایعی همچون 1982 السالوادور، 1988 پاناما، 1992 لیبریا و 1995 بوسنی را نیز به بازی تبدیل کند.


نوید خوانساری یک ایرانی تبار تبعه کانادا است که در حال حاضر یک بازی نامه نویس و یک فیلم نامه نویس محسوب می شود.

وی به عنوان کارگردان هنری و تولید کننده(Producer) در ساخت چند بازی فعالیت داشته است که در سال 2000 همکاری خود را با شرکت راک استار (Rockstar) در ساخت دو بازی GTA III و Max Payne شروع کرده است.

خوانساری در ایران متولد و بزرگ شده و بعد از انقلاب اسلامی در سال 57 ایران را به مقصد کانادا ترک کرده است وی از دانشکده British Columbia و مدرسه فیلم سازی Vancouver فارغ التحصیل شده است.

وی معتقد است که در اثر انجام بازی  Pitball (یک بازی اکشن-ورزشی، با تم علمی تخیلی) عاشق بازی سازی می شود. در طول 5 سالی که وی با راک استار همکاری داشته توانسته در ساخت بازی های زیادی نقش ایفا کند.

خوانساری در سال 2006 راک استار را ترک کرد و از آن زمان روی دو بازی Alan Wake و Homefront کار کرد. وی پس از آشنایی با همسرش شرکت شخصی خود و همسرش را به نام iNK Stories به ثبت رسانید و فیلم Pulling John را که توسط همسرش کارگردانی شد، تولید کرد و جایزه ای دیگر را در تولید فیلم مستند از آن خود نمود.

کمپانی iNK، در حال حاضر بر روی یک بازی رایانه ای به نام 1979 The Game کار می کند. داستان این بازی حول محور تسخیر سفارت آمریکا و مسئله گروگان ها است.طبق گفته وی، این بازی از سه دیدگاه متفاوت روایت می شود و بازیکن می تواند یکی از 3 کاراکتر طراحی شده در بازی را برگزیند.

کاراکتر اول بازی مربوط به یک ایرانی تبار آمریکایی که در جریان عملیات پنجه عقاب آمریکا بدنبال آزادسازی دیپلمات های آمریکایی است و در کاراکتر دوم این بازی یک فرد انقلابی مسلمان وجود دارد و در کاراکتر سوم یک فرد ضد آمریکایی از گروه مجاهدین طراحی شده است.

قصدخوانساری تنها ساختن یک بازی درباره نقطه عطفی سیاسی در ایران نیست بلکه وی اظهار امیدواری کرده است که بتواند بوسیله این سبک مستند، وقایعی همچون 1982 السالوادور، 1988 پاناما، 1992 لیبریا و 1995 بوسنی را نیز به بازی تبدیل کند.

بازی های هدفمند ضد اسلام و ایران که با هزینه های گزاف از سوی دشمنان طراحی و روانه بازار ایرانی می شود و نا امنی را در کشور به نمایش می گذارند، این بار کشورهای غربی برای القای هر چه بیشتر پیامشان از ایرانی های وطن فروش استفاده کرده تا زمینه را برای جنگ بین اندیشه ها آغاز کند.

حساسیت این موضوع چنان حائز اهمیت است که می طلبد در برابر این فراشکنی دشمنان چاره اندیشی شود چرا که آنها با تولید و پخش فیلم های و بازی های ضد ایرانی قصد دارند تا جنگ نا برابر را آغاز کنند و این بار با دست تولید کننده ایرانی .

  1. avimore
    19 آگوست 2013

    آقا فكر ميكنيد چيه؟
    اون آقايي كه رفته اونجا نون و نمك اونهارو خورده ….ديني به ما نداره ما هم خودمون رو نميكشيم
    چون مشكل از جايي ديگست
    .
    .
    بنده خودم بازيسازم ما و گروهمون يه پروژه بزرگ داشتيم كه اين بازي ضد آمريكايي بود و راجع به تحول در سازمان ملل متحد بود…
    باز تكميل و ريليز شد
    اما بنياد ملي بازي هاي رايانه اي بهش مجوز نداد
    چرا چون ميگفتند ممكنه مسائل امنيتي پيش بياد كه در بيا افتيم با آمريكا و از اين جور ———- ها.

ثبت نظر

نام:
رایانامه: (اختیاری)

متن:

پربازدیدترین

Sorry. No data so far.

پربحث‌ترین

Sorry. No data so far.