به گزارش تریبون مستضعفین علاءالدین بروجردی رییس کمیسیون امنیت ملی روز گذشته طی گفت و گویی با یکی از خبرگزاریها مسائلی را مطرح کرد که باعنوان «مطرح کردن هولوکاست بر خلاف منافع ملی بود» در رسانهها بازتاب یافت.
ایشان در این گفت و گو با اشاره به این مساله که در دوره دولتهاي نهم و دهم برخي تنشها بيهوده ايجاد شد مثالی بیان کردهاند که در مورد يک موضوع که افکار عمومي اروپا، آمريکا يا سازمان ملل نسبت به آن حساس بوده رفتار غلطی صورت گرفته است.
رییس کمیسیون امنیت ملی بلافاصله در پاسخ به سوال خبرنگار که میگوید منظور شما موضوع طرح هولوکاست است؟ می افزاید: «بله، هزينهاش را پرداخت کرديم بدون اينکه سودي داشته باشد، خب چرا شوراي امنيت عليه ما بيانيه بدهد، چرا بايد کشورهاي اروپايي همه ما را محکوم کنند، چه نيازي به اين کار بود، به نظر من اين اشتباهي بود که واقع شد و برخلاف منافع ملي بود، راهبرد نظام هم در زمان امام خميني(ره) و هم در زمان مقام معظم رهبري داشتن رابطه خوب با همه کشورهاست، در اين قاعده استثنا آمريکاست به اين دليل که ما با آنها رابطه نداريم و سياست آنها عليه ما خصمانه است البته بحث رژيم صهيونيستي جداست چرا که اصلا اين رژيم را کشور نميشناسيم. خب اين راهبرد نظام است و ما نبايد برخلاف اين راهبرد در عمل اقداماتي را انجام دهيم که سياست راهبردي و کلان نظام دچار خدشه شود که شد.»
به نظر میرسد آنچه در این مصاحبه با عنوان رفتار غلط دولت در سیاست خارجی که برخلاف سیاست تنش زدایی دولتهای پیشین بوده معرفی شده و با طرح مسائل تهاجمی چون هولوکاست زیر سوال رفته قدری قابل انتقاد به نظر میرسد.
بی شک یکی از نقاط قوت دولتهای نهم و دهم که بارها مورد تایید رهبری قرار گرفته است زبان طلبکارانه در برابر زورگویی های غرب است که از جانب ایشان با عنوان بازگشت گفتمان امام به عرصه سیاست خارجی نامگذاری شده است. از همین رو با یک بررسی اجمالی در سخنان رهبری و استفاده مکرر ایشان از طرح مساله هولوکاست حتی میتوان ایشان را جدی ترین مطرح کننده و پشتیبان این گفتمان در فضای سیاست خارجی قلمداد کرد.
رهبر انقلاب در پیام به حجاج در سال ۸۵ با اشاره به بی اعتباری ادعاهای مستکبرین به رفتارهای متناقض ایشان «در برخورد با اهانتكنندگان به مقدسات اسلام و حتی افتراء و اهانت صریح بلندپایگان غربی ازقبیل پاپ به این آئین الهی و متقابلاً جرم شمردن تحقیق و تردید دربارهی هولوكاست و كیان صهیونیستی» اشاره کردند و این را نشانه مذلت و خواری مدعیان حقوق بشر برشمردند.
ایشان همچنین در سال ۸۷ در سخنان آغازین سال در حرم رضوی تاکید کردند: «اسم حقوق بشر را میآورند كه ما پایبند حقوق بشریم! این حقوق بشر است؟ در مقابل آن كسی كه هولوكاست را مورد سؤال قرار بدهد، همه بسیج میشوند ـ دادگاههاشان، دولتهاشان، روزنامههاشان ـ اما در مقابل اهانت به نبی مكرم اسلام، نه فقط اعتراض نمیكنند، بلكه همصدایی هم میكنند! این حقوق بشر است؟»
رهبر انقلاب همچنین در کنفرانس حمایت از فلسطین در تهران با اشاره به زیر سوال رفتن مبنای اصلی مشروعیت رژیم صهیونیستی و در تردید قرار گرفتن ماجرای هولوکاست اظهار کردند:«عدم تحمل رسانههای غربی و صهيونيستی و دولتهای حامی صهيونيزم در برابرِ حتی طرح سؤال و تحقيق درباره هولوكاست كه بهانهی غصب فلسطين بود، يكی از نشانههای اين تزلزل و ابهام است. اكنون وضع رژيم صهيونيستی از هميشهی تاريخ سياه خود در افكار عمومی جهان بدتر و پرسش از دليل پيدايش آن جدّيتر است.»
آیت الله خامنهای همچنین به دفعات مکرر همچون سخنرانی سال 90 در دیدار اعضای مجلس خبرگان رهبری و سخنان سال ۹۱ در دانشگاه علوم دریایی امام خمینی نوشهر کماکان با اشارات مکرر به مسئله هولوکاست و بی اعتبار بودن ادعاهای سران غربی اشاره کرده و بیان داشتند: «البته هم ما چهارچوبهائى داريم، هم آنها؛ آنها چهارچوبهاشان ظالمانه است. در يك كشورى كسى به افسانهى هولوكاست اعتراض ميكند، ميگويد من قبول ندارم؛ او را زندان مىاندازند، محكومش ميكنند كه چرا يك حادثهى پندارىِ تاريخى را انكار ميكنى! حالا گيرم پندارى هم نباشد – واقعى باشد – خيلى خوب، انكار يك حادثهى واقعىِ تاريخى مگر جرم است؟ اگر براى كسى روشن نشد، ثابت نشد و او انكار كرد يا حتّى در آن ترديد كرد، او را بيندازند زندان! الان در كشورهاى مدعى تمدن در اروپا قضيه اين است: اگر كسى اعتراض كند، ترديد كند، قبول نداشته باشد، دادگاهها محكومش ميكنند؛ آن وقت به پيغمبر اعظم، به اين انسان برجستهى همهى تاريخ، صريحاً اهانت ميكنند، مقدسات يك ميليارد و نيم مسلمان را مورد توهين قرار ميدهند، كسى حق ندارد به اين اعتراض كند كه چرا شما اين كار را كرديد!»
با یک جستوجوی ساده میتوان موارد متعدد دیگری از تاییدات اینچنینی رهبری در طرح خردمندانه مساله هولوکاست و تهاجم به پارادوکسهای مستکبران را یافت که متاسفانه امروز با بازگشت به عقبی که متاثر از برخی از قضایای داخلی در بین برخی نخبگان دارد رخ میدهد زیر سوال رفتهاست.
گفتنی است پیش از این میرحسین موسوی در مناظره سال ۸۸ با رییس جمهور نیز با استدلالی اینچنین و طرح حساسیت غربی ها روی مساله هولوکاست مطرح کردن آن از سوی رییس جمهور را ماجراجویی خوانده بود.
سلام منم می خوام در مورد این حرف مزحکش مطلب بنویسم راستش وقت نشد.
ممنون شما این کارو انجام دادید
به نظر من صرف نام بردن از تحقیق در مورد هولوکاست اشتباه نبود ولی اینکه دکتر احمدی نژاد از افسانه بودن هولوکاست صحبت کردن قطعا برای ما هزینه داشت چون این قضیه یک حقیقت تاریخیه که در مورد تعدادش اغراق شده و باید در موردش تحقیق شه ولی افسانه خواندنش تنها برای ما هزینه در بر داشت اصلا اقدامی نبود که در موردش فکر بشه البته آقای احمدی نژاد در موارد دیگری هم از این گاف ها دادن مثل اینکه گفته بودن اسرائیل باید محو شود(with of the map) که رهبری به عرصه اومدن و موضوع ایران در مورد اسرائیل رو رفراندم با حضور تمام ساکنین فلسطین اشغالی مطرح کردن و جو جهانی رو به نفع ما تلطیف کردن و به قولی توپ رو تو زمین اونا انداختن
آقاي بروجردي ميگويند “آسته برو آسته بيا كه گربه شاخت نزنه”
خب اين همان رويكرد منفعلانه در سياست خارجي است كه قبلا در دولتهاي قبل از نهم و دهم و همچنين اين اواخر دولت احمدي نژاد با آن مواجه بدويم.
اگر سياست خارجي شما فعال باشد بايد بتوانيد دشمنانتان را به چالش بكشيد. اعتقاداتشان را نه يكي دوتا اشتباه در عملكردشان را!
انگشت را بايد بگذاريد آنجا كه درد ميكند تا بتوانيد مشكل را حل كنيد.
مثلا همين الآن ميتوانيد با موضوع حقوق بشر كه خودشان به آن معتقدند مشروعيت چيزي به نام حق وتو را به چالش بكشيد. بگوئيد يعني چي كه بعضي از بشر ها حق وتو داشته باشند و بعضي از بشرها حق وتو نداشته باشند. يعني چه كه اگر كسي در يك جنگي پيروز شد و قدرت بيشتري داشت بتواند حقوق برخي بشرها را از آنها سلب كند و …..