شنبه 27 آوریل 13 | 19:36

«تبلیغات کتاب» به صدا و سیما می‌رود

از آنجا که پخش آگهی تبلیغاتی کتاب از رسانه ملی یکی از مطالبات چند ساله رهبر معظم انقلاب بوده است در رایزنی‌های متعددی که فی ما بین مجمع ناشران انقلاب اسلامی و صدا و سیما انجام شد، این کار در دستور قرار گرفت.


مرکز رسانه‌ای شیرازهسرپرست مرکز رسانه ای شیرازه در گفت‌وگو با خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس از صدور دستور پخش آگهی کتاب از سوی رئیس سازمان صدا و سیما خبر داد.

احمد ذوعلم در این گفت‌وگو یادآور شد: از آنجا که پخش آگهی تبلیغاتی کتاب از رسانه ملی یکی از مطالبات چند ساله رهبر معظم انقلاب بوده است در رایزنی‌های متعددی که فی ما بین  مجمع ناشران انقلاب اسلامی و صدا و سیما انجام شد، این کار در دستور قرار گرفت.

سرپرست مرکز رسانه ای شیرازه در ادامه افزود: سازوکارهای لازم برای ساخت تیزرهای مناسب با بودجه ناشران و پخش از صدا و سیما با دستور صریح ریاست سازمان به اداره کل بازرگانی در حال نهایی شدن است و بخش کمی از روند اداری باقی مانده است که در آینده نزدیک مرتفع خواهد شد.

 ذوعلم با اشاره به ماموریت ویژه شیرازه در این زمینه اظهار داشت: پخش این تیزرها در انحصار ناشران عضو مجمع ناشران نیست و هر ناشری با مراجعه به مرکز شیرازه  می تواند در این زمینه سفارش ساخت و تولید بدهد.

وی اظهار امیدواری کرد: ضمن پرهیز از فرصت دادن به برخی سودجویی‌های غیر فرهنگی این امکان تاثیر بسزایی در حضور کتاب‌های مفید در سبدکالای خانوار داشته باشد.

گفتنی است مقام معظم رهبری در دیدار مسئولان کتابخانه‌ها و کتابداران در سال 90 با اشاره به اهمیت تبلیغ کتاب فرمودند: «ما امروز مى‌بینیم براى کالاهاى کم‌اهمیت که تأثیرى هم در زندگى انسانها ندارند، صاحبانش تبلیغات رنگینِ عجیب و غریبى را متصدى میشوند، مباشر میشوند؛ دستگاه‌هاى ارتباط‌جمعى، مطبوعات، صدا و سیما آنها را پخش میکنند؛ در حالى که آن محصولات هیچ ضرورتى ندارند، هیچ لزومى ندارند، یک چیز اضافى در زندگى هستند؛ گاهى بودنشان مفید است، گاهى بودنشان حتّى مفید هم نیست؛ شاید مضر هم هست. محصولى با عظمت کتاب، با ارزش کتاب، درخور این است که تبلیغ بشود؛ تشویق بشوند کسانى که میتوانند کتاب را بخوانند؛ این را ما باید به صورت عادت در بیاوریم.»

ثبت نظر

نام:
رایانامه: (اختیاری)

متن:

پربازدیدترین

Sorry. No data so far.

پربحث‌ترین

Sorry. No data so far.