چندياست كه منشي تلفني زندان اوين فعال شده و در هر يك دقيقه از مكالمه 7 ثانيه از تماس را صداي منشي تلفني به خود اختصاص ميدهد. اين موضوع اعتراض بسياري از مددجويان زندان اوين را در پي داشته تا جايي كه طي هفته گذشته بارها با دفتر روزنامه تماس گرفته و خواستار انتشار اعتراضشان به اين داستان شده اند. براي انعكاس ديدگاه زندانيان اوين نامه يكي از زندانيان را به نمايندگي از ساير معترضانمنتشر ميكنيم.
در مورخ 23 ارديبهشت امسال تيتر درشت صفحه اول روزنامه حمايت به نقل از رياست محترم قوه قضاييه چنين بود: رسيدگي به خانواده زندانيان ضروري است.حال سوال ما اين است كه آيا نصب اپراتوري كه در هر يك دقيقه به مدت 7 ثانيه اعلام ميكند(مخاطب گرامي، تماسگيرنده زنداني بازداشتگاه اوين ميباشد) روي مكالمات هزاران زنداني بازداشتگاه اوين كه عموما زندانيان مالي و ورشكستگان اقتصادي هستند (و صرفا به لحاظ انجام خطاي تعدادي زنداني در ساير زندانها كه از تعداد انگشتان دست تجاوز نميكنند) ميتوان از اين برخورد به عنوان ارائه خدمتي جديد به خانواده زندانيان در راستاي حفظ كيان خانواده ياد كرد؟ اين عمل براي تشديد اختلافات خانوادگي زندانيان مالي و روانفرسايي كودكان بيگناه ايشان چقدر موثر خواهد بود؟ آيا موجب ايجاد پيامدهاي بسيار ناگوار اجتماعي براي فرزندان كودك و نوجوان آنها نخواهد شد؟ آيا اين عمل هدردادن عمدي بودجه زندانياني كه گاها به سختي براي انجام مكالمات بودجهاي فراهم ميسازند، نيست؟آيا اين عمل خلاف صريح نص مفاد ماده 19 دستورالعمل اجرايي بند 15 قانون احترام به آزاديهاي مشروع و حفظ حقوق شهروندي نيست؟از مقامات صالح در گروههاي نظارت و بازرسي موضوع مواد 13 و 14 قانون قبلالذكر، خواستار پيگيري جدي اين اوضاع و انعكاس عمومي نتايج حاصله را خواهانيم. در پايان به يك جمله اكتفا ميكنيم: كودكي پس از مكالمه با پدر ورشكسته خود در زندان روي به مادر كرده با تعجب ميپرسد: مادر، زنداني يعني چه؟
Sorry. No data so far.