شنبه 01 ژوئن 13 | 13:42

7 محور و 50 شاخص برای انتخاب اصلح

دانشجویان بسيجي در دانشگاهها پس از بررسيهاي دقيق درخصوص شاخصهاي نامزد اصلح و مطالعه دقيق و جامع فرمايشات مقام معظم رهبري و در يك فرآيند كار جمعي و نخبگاني، به يك دسته‌بندي هفتگانه از معيارهاي اصلي و فرعي نامزد اصلح دست پيدا كرده‌اند.


به گزارش تریبون مستضعفین يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري در شرايطي برگزار ميگردد كه نبرد و رويارويي نظام اسلامي و نظام سلطه به اوج خود نزديك ميشود، بطوريكه عليرغم سنگينتر و پيچيده‌تر شدن دشمني‌ها، نويدبخش پيروزيها و فرصتهاي بي‌بديلی نيز براي انقلاب اسلامي است. درك اين شرايط و در نظر گرفتن فرصتها و تهديدهاي موجود است كه ضرورت خلق حماسه سياسي را صد چندان مينمايد. لذا با توجه به رسالت خطير بسيج دانشجويي در روشنگري افكار عمومي و با اذعان به اينكه يكي از ملزومات خلق حماسه سياسي در انتخابات آتي، انتخاب اصلح در كنار مشاركت گسترده مردم در انتخابات ميباشد، دانشجویان بسيجي در دانشگاهها پس از بررسيهاي دقيق درخصوص شاخصهاي نامزد اصلح و مطالعه دقيق و جامع فرمايشات مقام معظم رهبري و در يك فرآيند كار جمعي و نخبگاني، به يك دسته‌بندي هفتگانه از معيارهاي اصلي و فرعي نامزد اصلح دست پيدا كرده‌اند.

این معیار ها با تاکید براندیشه های رهبر معظم انقلاب اسلامی در 7محور و 50 شاخص جمع بندی شده است. ما دانشجویان بسیجی هرگز به این بهانه مغالطه آمیز که «در حال حاضر در بین نامزدهای موجود در صحنه اصلح مشخص است و نیازی به تبیین شاخص ها نیست» تن نمی دهیم و معرفی و تبیین شاخص ها را همواره تکلیف خود می دانیم.

الف- اعتقادات و مباني فكري

1- نگاه به غرب و نوع مواجهه نظام اسلامي و نظام سلطه

امتياز اين نيست كه ما آن چيزي را بگوييم كه غرب مي¬پسندد، اينها كساني¬اند كه با فكر ايراني، فكر اسلامي، هويت اسلامي و ايراني مخالفند. كساني با رأي ملت سر كار نيايند كه در مقابل دشمنان بخواهند دست تسليم بالا ببرند و آبروي ملت ايران را ببرند. كساني سر كار نيايند كه بخواهند با تملق¬گويي به غرب به دولت¬هاي غربي، به دولت¬هاي زورگو و مستكبر، به خيال خودشان بخواهند براي خودشان موقعيتي در سطح بين¬المللي دست و پاكنند، اينها براي ملت ايران ارزشي ندارند. 26/2/88

2- اعتقاد به ولايت فقيه و ولايت‌مداري

التزام عملي به اصل 110 قانون اساسي، يعني تبعيت از سياست¬هاي كلان نظام و حركت بر مدار ولايت و فصل¬الخطاب دانستن سخنان و نظرات ولي فقيه.

ولايت فقيه است كه جلوي ديكتاتوري را مي¬گيرد، اگر ولايت فقيه نباشد، ديكتاتوري مي¬شود. (امام خميني (ره))

3- ميزان اعتقاد به اصول و آرمانهاي انقلاب؛

الف) استكبارستيزي
ب) دفاع از مظلوم
ج) عدالت اجتماعي
د) كرامت انساني
ه) استقلال
و) آزادي

الف) اگر كسي از نامزدهاي رياست جمهوري، كمترين نشانه نرمشي در مقابل امريكا، در مقابل دخالت¬هاي دولت¬هاي غربي، در مقابل تجاوزهاي فرهنگي و سياسي بيگانگان نشان دهد، همه دنيا بايد بدانند كه ملت ما به چنين كسي قطعاً رأي نخواهد داد.

ب) كمك همه جانبه به مردم فلسطين و حمايت كامل از آنان واجب كفائی بر همه‌‌ی مسلمانان است. دولتهائی كه به جمهوری اسلامی ايران و برخی ديگر از كشورهای مسلمان بخاطر كمك به فلسطين خرده ميگيرند، خود متحمل اين كمك و حمايت شوند تا تكليف اسلامی از ديگران ساقط شود،‌و اگر همت و توان و شجاعت آن را ندارند، بهتر است به جای خرده‌گيری و كارشكنی، قدرشناسِ اقدامات مسئولانه و شجاعانه‌ی ديگران باشند.(14/12/87)

ج) عدالت؛ تندروي نيست، حق¬گرايي است، توجه به حقوق آحاد و مردم است، جلوگيري از ويژه¬خواري است، جلوگيري از تجاوز و تعدي به حقوق مظلومان است…. (12/5/84)
يكي همين كه در عدالت هم عقلانيت بايستي مورد توجه باشد هم معنويت. اگر معنويت با عدالت همراه نباشد، عدالت مي¬شود يك شعار توخالي. (18/6/88)

د) در نحوه اداره كشور و ارتباط با انسانها عزت ملي به اين است كه تك تك انسانها در يك جامعه مورد احترام قرار بگيرند. (14/3/88)

ه) استقلال به اين نيست كه انسان شعار استقلال بدهد يا حتى مثلاً در زمينه‌هاى اقتصادى هم به يك رشد بالايى دست پيدا كند؛ نه، استقلال اين است كه يك ملت به هويت خود و به عزت خود معتقد و براى او اهميت قائل باشد، براى حفظ او تلاش و كار كند و در مقابل متعرضين و مستهزئين، شرمنده‌ى اظهارات و جايگاه خود نباشد.(2/6/87)

و) آزادي فكر و بيان هم يكي از ارزش¬هاي انقلاب بود. مردم مي-خواستند آزادانه فكر كنند. آن روز(رژيم طاغوت) آزادي فكر، آزادي بيان و آزادي تصميم¬گيري هم نبود. مردم اين را نمي-خواستند، مردم مي¬خواستند آزادي باشد.(23/2/79)

4- بيداري اسلامي و صدور انقلاب اسلامي

دومين نكته، لزوم ترسيم اهداف بيداري اسلامي در كشورهاي مسلمان است.نقطه متعالي ووالايي كه بيداري ملت هارا بايد سمت وسو دهد وآنان رابه آن نقطه برساند. با شناسايي اين نقطه است كه ميتوان نقشه راه را ترسيم كرد وهدف هاي مياني ونزديك را در آن ترسيم نمود.9/2/92

جنگ ما جنگ عقیده است، و جغرافیا و مرز نمی شناسد و ما باید در جنگ اعتقادیمان بسیج بزرگ سربازان اسلام را در جهان به راه اندازیم. پيام قطعنامه شعار اصولي انقلاب اسلامي در جهان، گرسنگان و مستضعفين بوده و ترسيم¬كننده سياست واقعي عدم تعهد كشورهاي اسلامي و كشورهايي است كه در آينده¬اي نزديك و به ياري خدا، اسلام را به عنوان تنها مكتب نجات¬بخش بشريت مي¬پذيرند و ذره¬اي هم از اين سياست عدول نخواهند كرد.(صحيفه امام، ج 20، ص 311)

5- الگوي اسلامي – ايراني پيشرفت

طراحي الگوي ايران- اسلامي پيشرفت در واقع ارائه محصول انقلاب اسلامي و طراحي تمدن جديد و پيشرفته در همه عرصه¬ها بر مبناي تفكر و انديشه اسلام است. بنابراين افق كار بايد بلندمرتبه و همراه با افزايش عمق ديده شود.(14/12/91)

6- پيشرفت و عدالت توأمان

برای دهه‌ی چهارم… دو شاخص عمده وجود دارد كه بايد اين دو را حتماً بدست بياوريم: يكی پيشرفت است، يكی عدالت. ما مثل بعضی از كشورها و نظام‌های دنيا فقط به پيشرفت فكر نمی‌كنيم؛ ما پيشرفت را همراه با عدالت می‌خواهيم….(2/6/87)

7- جايگاه روحانيت و مرجعيت

نصيحت علماى دينى را قدر بدانيد، مغتنم بشماريد. گاهى علماى دين، بزرگان دين، مراجع حتّى، نصايحى ميكنند، درباره‌‌‌‌‌‌ى مسائلى توصيه‌‌‌‌‌‌هائى ميكنند؛ اين را مغتنم بشمريد؛ اينها را حمل بر محبت و علاقه‌‌‌‌‌‌مندى بكنيد.18/6/88

8- جايگاه مردم و ولي نعمتان

قدرت اگر با هدفِ خدمت به مردم باشد، عبادت است. شايد هيچ عبادتى بالاتر از عبادتِ مسؤولى نيست كه به خاطر تلاش و خدمت به مردم، از راحت و آسايش و امنيتِ خود صرف‌نظر مى‌كند. اين روحيه‌ى خدمتگزارى، خاكسارى، تواضع در مقابل مردم و شناخت عظمت مردم را براى خودتان حفظ كنيد، كه اين نعمت بزرگى است.(12/5/84)

9- كارآمدي حكومت ديني و پياده كردن اسلام حداكثري و اسلام فقاهتي

حاكم اسلامى در قبال مسائل مهمّ جامعه، در مقابل فقر مردم، در مقابل تبعيض و شكافهاى اجتماعى، در مقابل اخلاق و معنويت مردم، در قبال حفظ استقلال كشور و حفظ آزادى مردم – در آن حدودى كه اسلام مقرّر كرده است – مسؤول است. اينها مسؤوليتهاست و چون اسلام اين را خواسته و اين به مردم تعليم داده شده است و مردم ما به اسلام اعتقاد دارند، لذا توقّعشان از مسؤولان امر در كشور در هر رده‌اى اين است كه به اين مسؤوليتها عمل كنند و آنچه را كه به عنوان وظيفه بر عهده‌ى آنهاست، انجام دهند. كارآمدى حكومت به اين معناست. اگر مردم اين كارآمدى را در مسؤولان كشور مشاهده كنند، اعتقادشان به آنها و به نظام اسلامى و اسلام روزبه‌روز بيشتر خواهد شد.13/12/81

10- تمدن اسلامي

بيداري اسلامي امروزه در صدر فهرست مسائل جهان اسلام و امت اسلامي است، پديده شگرفي است كه اگر به اذن ا… سالم بماند و ادامه يابد، قادر خواهد بود سر برآوردن تمدن اسلامي را در چشم اندازي نه چندان دور دست براي امت اسلامي و آنگاه براي جهان بشريت رقم زند. (9/2/92)

5 مرحله ترسيم شده توسط مقام معظم رهبري براي شكل گيري تمدن اسلامي :

1) انقلاب اسلامي
2) نظام اسلامي
3) دولت اسلامي
4) جامعه اسلامي
5) تمدن اسلامي

به فرموده مقام معظم رهبري ما هم اكنون در مرحله دولت اسلامي هستيم.

ب- ويژگي¬هاي شخصيتي و رفتاري

1- مقاومت و استقامت

بايد كساني باشند كه در مقابل فشارهاي دشمنان مقاوم باشند، زود نترسند، زود از ميدان خارج نشوند.(25/2/92)

ميخواهيد زنده بمانيد؟ ميخواهيد عزيز باشيد؟ ميخواهيد در علم و عمل پيشرفته باشيد؟ ميخواهيد جوانانتان سرافراز باشند؟ مي-خواهيد فردايتان فرداي روشني باشد؟ بايد استقامت داشته باشيد. (25/5/84)

2- قانون¬گرايي

عمل به قانون معياري بسيار خوب و وسيله¬اي براي آرامش و آسايش ملت و حفظ وحدت ملي است و به هيچ دليلي نبايد كسي از آن تخطي كند.(25/2/92)

3- ساده¬زيستي

اولين كار اين است كه مسئولين كشور را افرادي انتخاب كنيم كه مردمي باشند، ساده زيست باشند، درد مردم را بداند و خودشان از درد مردم احساس درد كنند.(22/2/88)

4- رعايت اخلاق اسلامي و نپرداختن به حواشي

رابعاً بايد تهذيب اخلاقي داشته باشد. نپرداختن به حواشي… تكيه اين بوده است كه براي مردم هزينه درست نكنند، مشكل درست نكنند، دغدغه¬آفريني نكنند، مردم را دچار تشويش و نگراني نكنند.(7/2/92)

5- اصل خرد جمعي و تدبير

هر كسي مي¬آيد پايبند به انقلاب، پايبند به ارزش¬ها، پايبند به منافع ملي، پايبند به نظام اسلامي، پايبند به عقل جمعي و پايبند به تدبير باشد.(1/1/92)

6- صداقت

البته وعده بيخود و بي¬مبنا هم ندهند، درِ باغ سبزهاي بي¬منطق هم باز نكنند، منطقي، معقول، منطبق با واقعيت و با توكل به خداي متعال، حركت را پيش ببرند؛ انشاء… در آينده هم بايد همين جور باشد.(7/2/92)

7- فسادستيزي

اصلح يعني كسي كه براي ريشه¬كني فقر و فساد عزم جدي داشته باشد يعني كسي كه به حال قشرهاي محروم و مستضعف دل بسوزاند. اصلح كسي است كه هم به ترقي و پيشرفت كشور و توسعه¬ي اقتصادي و غيراقتصادي بينديشد؛ هم زير توهمات مربوط به توسعه، آنچنان محو و مات نشود كه از ياد قشرهاي مظلوم و ضعيف غافل بماند.(17/2/84)

8- مجاهدت

انساني شايسته، وارسته، مومن، انقلابي، اهل استقامت و عزم و ايستادگي و برخوردار از همت جهادي را انتخاب كنند كه بتواند بهتر از ديگر نامزدها، بار سنگين عزت و پيشرفت كشور را به دوش بكشد و به جلو ببرد.(25/2/92)

9- صبر و سعه صدر

در مواجهه با مشكلات، با موانع طبيعي، با همه موانعي كه سد راه انسان در همه حركت¬هاي كمال مي¬شوند اگر صبر تمام نشود آن مانع تمام خواهد شد.(19/6/87)

10- رفتار غير حزبي و غير قبيله گرايي

ميل به رفتارهاي قبيله اي در ميدان سياست، در ميدان اقتصاد، از ديگر نقاط ضعف ماست. رفتار قبيله اي معنايش اين است كه تخطئه يا تاييدي كه نسبت به كار كسي ميكنيم، ناشي نباشد از ماهيت عمل او، ناشي باشد از نحوه ارتباط او با من… اين رفتار اسلامي نيست، انقلابي نيست(16/5/90)

11- انتقادپذيري

براي شنيدن نقد، سينه گشاده و روي باز و گوش شنوا داشته باشيد. هيچ ضرر نمي¬كنيد از اينكه از شما انتقاد كنند. اين يك هديه¬اي است كه به انسان داده مي¬شود.(12/5/84)

12- شجاعت

شجاع، بااخلاص، روحيه مردمي، مومن به هدف¬ها و ارزش¬هاي انقلاب، مومن به مردم، مومن به نيروي مردم و معتقد به حق مردم.(1/1/84)

13- نشاط و شادابي

مردم بايد به دنبال رئيس جمهوري باشند كه توانايي، شادابي، احساس مسئوليت و آمادگي به كار داشته باشد.(1/1/84)

14- روحيه تهاجم به دشمن

روحيه‌ى تهاجم در مقابله‌ى با زورگويان بين‌المللى. يك وقت هست كه زورگويان بين‌المللى مى‌آيند و مي¬گويند كه آقا شما فلان كار را كرده‌ايد و ما رفع و رجوع مى‌كنيم و نه واللَّه، نه باللَّه…؛ ولى يك وقت هست كه تهاجمش، تهاجم زورگويانه است؛ بهترين دفاع در چنين مواقعى هجوم است…. ما در مقام پاسخگويى نيستيم. چرا بايد سوال بكنند تا كسى مجبور باشد پاسخ بدهد؟ آنها بى‌جا ميكنند سؤال و ادعا ميكنند. اين روحيه، روحيه‌ى خوبى است؛ روحيه‌ى انقلاب اين است؛ اين است كه حقيقت را روشن و درخشان مي¬كند…(2/6/84)

ج- توان مديريتي و اجرايي

1- استفاده از همه ظرفيت ها وتعامل با نخبگان

البته در اين كار كارشناسى، مسئله‌ى تعامل با نخبگان هم … مطرح مى‌شود؛ يعنى از نخبگان استفاده كنيد. نخبگان كشور زيادند و در اين جمع و جمعهاى مرتبط با اين جمع هم منحصر نمى‌شوند.ما انصافاً آدمهاى نخبه در كشور كم نداريم؛ در دانشگاهها هستند، در محيطهاى كارى و تحقيقاتى هستند. گاهى كه انسان با افراد نخبه برخورد مى‌كند، مى‌فهمد كه همه هم آماده و مشتاقند و دلشان مى‌خواهد كمك كنند؛ جويا و خواهان اينها باشيد..4/6/86

2- اهميت كار كارشناسي شده

اما مى‌خواهم تأكيد كنم بر اين‌كه كار كارشناسى را حقيقتاً جدى بگيريد؛ بخصوص در كارهاى مبنايى و بنيانى، مثل مسأله‌ى برنامه‌ريزى و بودجه‌نويسى، يا مسأله‌ى شوراها و امثال اينها؛ اينها كارهاى بنيانى و ماندگار است؛ يعنى بايد بماند. اگر كارِ كارشناسى عميقِ دقيقِ همه‌جانبه‌ى متبحرانه‌اى انجام گرفت، اين كار ماندگار خواهد شد؛ والّا اگر چنانچه گوشه‌ى كارشناسى‌اش سائيده بود، زحمات شما به هدر خواهد رفت.4/6/86

3- شايسته¬گزيني

همكاران خودش را از كساني كه مومن به حق مردم و مومن به كارآيي نظام جمهوري اسلامي هستند انتخاب كنند، وارد ميدان عمل شوند و براي مردم كار كنند.22/2/88

4- تحول، خلاقيت و نوآوري

همه ما در هر بخشي كه مشغول به كار هستيم مخاطب اين خطاب هستيم: دولتمردان، مسئولان كشور، مديران عالي¬رتبه و اقشار مختلف در هر بخشي از بخش¬ها در صورتي كه كار را با جديت دنبال كند و ابتكار و نوآوري در آن بكار بزنند و دانش را در آن بكار بگيرند رحمت خدا شامل حال آنان خواهد شد. (18/2/84)

فعاليت و ابتكار و نوآورى و خلاقيت، اساس پيشرفت انسان و زندگى انسانى است. دست‌نشانده‌هاى دستگاه‌هاى قدرت در گذشته در كشور ما و امروز در بسيارى از كشورهاى وابسته‌ى اين منطقه سعى مى‌كنند تقليد را جايگزين فعاليت و ابتكار كنند. امروز ورق برگشته است؛ نظام اسلامى ميدان رشد را براى همه باز كرده است. ماييم و همتمان، ماييم و تلاشمان، ماييم و ابتكار و خلاقيتمان كه بتوانيم. اگر تلاش كرديم، به نتيجه خواهيم رسيد؛ اين وعده‌ى لايتخلف الهى است. (18/2/84)

5- پشتكار و پركاري

اولين حرف من اين است كه اين سيره تلاش و مجاهدت مستقلانه و با اتكاء به خداوند متعال را رها نكنيد. چون هر چه خير و بركت براي كشور وجود دارد، در سايه اين موضوع است. (5/6/82)

د- شعارها و برنامه¬های عملياتي

1- شناخت وظيفه و حيطه اختيارات رئيس جمهور

آن كساني كه داوطلب مي¬شوند اشتباه نكنند، بدانند مديريت اجرايي كشور يعني چه. نه در ارزيابي نيازي كه كشور به يك قدرت اجرايي دارد، اشتباه كنند، نه در ارزيابي توان خودشان اشتباه كنند. اگر چنانچه ارزيابي درستي انجام دادند، بيايند توي ميدان.(25/2/92)

2- قابل اجرا باشد و موهوم نباشد

گاهي بعضي¬ها– البته اشتباه مي¬كنند- براي جلب آراء، شعارهايي مي¬دهند كه اين شعارها، از حدود قدرت و اختياراتشان بيرون است. اينها را مردم هوشمند ما مي¬توانند بشناسند، مراقبت كنند، دقت كنند.(25/2/92)

3- در حد امكانات كشور باشد

آنچه كه با واقعيات و امكانات كشور سازگار است، آنچه كه به افزايش قدرت دروني ملت مي¬انجامد، آنها را در شعارهايشان بگنجانند. اين يكي از معيارهاست.(25/2/92)

4- انطباق با سياست¬هاي كلان نظام داشته باشد

يكي از مواردي كه به نظر ما بايد در جهت¬گيري¬هاي كلي دولت مورد توجه قرار گيرد، مسئله سند چشم انداز است. اين سند چشم انداز يك كار اساسي بود كه در كشور انجام گرفت؛ بررسي شد، مطالعه شد، … با توجه به امكانات و واقعيات، اين سند تنظيم شده.

5- رعايت اولويت¬هاي زماني و زيربنايي در اقتصاد

روزمره فكر كردن در مسائل اقتصادي مضر است، تغيير سياست¬هاي اقتصادي به طور دائم مضر است در همه بخشها، بخصوص در اقتصاد- تكيه كردن بر نظرات غيركارشناسي، مضر است؛ اعتماد كردن به شيوه¬هاي تزريقي اقتصادهاي تحميلي شرق وغرب، مضر است. اقتصادي بايد سياستهاي اقتصاد مقاومتي باشد. (7/2/92)

سياست¬هاي دولت بايستى جورى برنامه‌‌‌‌‌‌ريزى كند كه از ناحيه‌‌‌‌‌‌ى دولت، فشار تورمى روى مردم زياد نشود….. بنابراين، سهم خودتان را در ايجاد فشار تورمى كم كنيد؛ هر چه كه ممكن است. اين جزو كارهاى اساسى و مهم است. 18/6/88

6- تك¬بعدي نبودن و انسجام در برنامه

در اداره كشور هم همينجور است، در مسائل داخلي هم همينجور است، در اقتصاد هم همينجور است: بايد با برنامه، با حكمت، با تدبير، با نگاه بلندمدت و همه جانبه، با يك هندسه صحيح، كارها را مشاهده كنند، نگاه كنند، وارد ميدان شوند. (27/2/92)

7- زيربنا بودن فرهنگ در برنامه¬ريزي¬ها

مسئله فرهنگ مسئله بسيار مهمي است. از اين نبايستي غفلت كرد. ما چه مي¬خواهيم بكنيم با اخلاق مردم، با فرهنگ مردم. آيا ما به عنوان دولت اسلامي مي¬توانيم هدايت فرهنگي جامعه خودمان را رها كنيم؟ قطعاً نه. جزو وظايف ماست. بايد در جهتي حركت كنيم كه مردم متدين بار بيايند، متدين عمل كنند، به مباني ديني معتقد بشوند، عملاً پايبند بشوند. جهت¬گيري ما در همه زمينه¬ها بايد اين باشد. (18/6/88)

8- اعتقاد به سه اصل عزت، حكمت و مصلحت در سياست خارجي

عزت و حكمت و مصلحت، يك مثلث الزامى براى چارچوب ارتباطات بين‌المللى ماست… ما نمى‌خواهيم عزتمان را با تكيه بر نژاد و ناسيوناليسم و حرف‌هايى كه متأسفانه همه‌ى دنيا با تكيه به آن‌ها دور خودشان يك حصار مى‌كشند، ثابت كنيم… (18/4/70)

ه- سابقه و عملكرد در مقاطع حساس انقلاب

داشتن عملكرد و سابقه و برخورداري از موضع شفاف در مقاطع حساس انقلاب اسلامي به طور مشخص: پيروزي انقلاب، توطئه¬هاي اوايل انقلاب، جنگ تحميلي، دوران سازندگي، دوران اصلاحات، غائله 18 تير 78، فتنه 88، حلقه انحرافي.

اشخاصي كه انتخاب مي¬كنيد سوابقشان را مطالعه كنيد، در زمان سابق چه جور بودند، سوابق خانوادگيشان چه هست، عقايدشان چه هست، مقدار معلوماتشان چه هست.(امام خميني(ره) )

و- اطرافيان ونوع تبليغات

1- توجه به بيت¬المال و پرهيز از اسراف

هميشه نگران تبليغات پرخرج كانديداها هستم. در مردم سالاري ديني نبايد تبليغات پرخرج صورت بگيرد. اگر كسي براي خدا از اسراف در تبليغات و كارهاي ناباب اجتناب كرد. خداي متعال به او كمك خواهد كرد و او را در مقصودي كه دارد موفق خواهد گرداند. (6/2/72)

2- عدم تخريب رقبا

از بداخلاقي¬هاي انتخاباتي بايد به شدت پرهيز كنند، بدگويي كردن، اهانت كردن، تهمت زدن براي عزيز كردن خود و يا نامزد مورد نظر خود، ديگران را و رقبا را در چشم مردم خار كردن، اينها راه ها و روشهاي صحيح و اسلامي نيست. رقابت بايد باشد، رقابت مثبت و پرشور، اما با رعايت موازين اسلامي. (15/10/86)

3- رعايت انصاف

رقابت¬ها را منصفانه كنند، حرف¬ها را منصفانه كنند، از جاده انصاف خارج نشوند، به طور طبيعي هر نامزدي حرفي دارد و حرف مقابل خود را رد مي¬كند و اين رد و ايراد في نفسه اشكالي ندارد اما مشروط بر اينكه تويش بي¬انصافي نباشد. (1/1/88)

4- گرايش فكري و سياسي اطرافيان و توجه به پاك بودن آنها

در باب فساد خوب است همه از اطرافيان و منصوبان خويشاوندي و شخصي خود شروع كنند. فساد را فقط در اشخاص دور دست نبينند، بلكه در نزديكان خود و اشخاص ظاهراً مورد اعتماد خود هم آن را حس و با آن مبارزه كنند. (20/4/81)

5- پايبندي به امنيت ملي

همه نامزدهاي انتخابات و هوادارانشان خودشان را در مقابل توطئه احتمالي دشمن مسئول امنيت بدانند، انتخابات را متهم نكنند، كسي آب به آسياب دشمن نريزد، در تبليغات القاء فضاي اختلاف و نااميدي نشود تا انشاءا… انتخابات خوبي داشته باشيم.

ز- چگونگي مواجهه دشمن با نامزد رياست جمهوري

ببينيد در ميان نامزدها چه كسي است كه دشمن از آمدنش خوشحال نمي¬شود. مردم به كسي رأي مي¬دهند كه بدانند در مقابل آمريكا و افزون¬طلبي¬هاي دولت¬هاي متجاوز و پرتوقع و خودكامه و كساني كه مي¬خواهند اراده خود را بر ملت ايران تحميل كنند خواهد ايستاد و نيز در مقابل تهاجم فرهنگ بيگانه ايستادگي خواهد كرد. مبادا نامزدهاي انتخابات رياست جمهوري در تبليغات خود براي دلخوشي دشمنان حرفي بر زبان جاري كنند. رضايت خدا را بايد در نظر گرفت، رضايت اولياء را بايد در نظر گرفت.5/3/84

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه های سراسر کشور

ثبت نظر

نام:
رایانامه: (اختیاری)

متن:

پربازدیدترین

Sorry. No data so far.

پربحث‌ترین

Sorry. No data so far.