سه‌شنبه 09 جولای 13 | 10:21

۶۳۰هزار دلار برای لایک یک فیس‌بوک

در این گزارش آمده است که هزینه‌های صورت گرفته مربوط به سال‌های ۲۰۱۱ تا مارس ۲۰۱۳ بوده و برای تبلیغ دو صفحه فیسبوک وزارت خارجه آمریکا صرف شده است.


براساس یک گزارش رسمی، وزارت خارجه آمریکا برای افزایش تعداد لایک‌‌های صفحات فیسبوک خود ۶۳۰هزار دلار هزینه کرده است.

دفتر بازرسی کل که این گزارش را تهیه کرده است، بسیاری از این لایک‌ها را بی فایده، جعلی و بی تاثیر دانسته است.

در این گزارش آمده است که هزینه‌های صورت گرفته مربوط به سال‌های ۲۰۱۱ تا مارس ۲۰۱۳ بوده و برای تبلیغ دو صفحه فیسبوک وزارت خارجه آمریکا صرف شده است.

با صرف این هزینه ها تعداد لایک‌های صفحه فیسبوک انگلیسی زبان وزارت خارجه آمریکا از ۱۰۰هزار، به بیش از ۲ میلیون و ۴۵۰هزار رسیده است.

در این گزارش آمده است که بسیاری از این ”هواداران خریداری شده” شاید بر روی یک تبلیغ کلیک و یا یک عکس را لایک کرده باشند اما به شکل واقعی آن موضوعات را مورد توجه قرار نداده و مطالب صفحه را دنبال نکرده اند.

این گزارش ۵۷ صفحه‌ای می افزاید: تنها دو درصد از افرادی که صفحات را لایک کرده‌اند، واقعی بوده و با گذاشتن نظرات خود، حضور فعالی داشته اند.

این گزارش با چالش کشیدن خرید هواداران گران قیمت، نبود استراتژی مشخص برای جذب مخاطبان و فقدان هدف‌گذاری درست در فضای مجازی را عامل این حیف ومیل صورت گرفته توسط وزارت‌ خارجه آمریکا دانسته است.

ثبت نظر

نام:
رایانامه: (اختیاری)

متن:

پربازدیدترین

Sorry. No data so far.

پربحث‌ترین

Sorry. No data so far.