به گزارش تریبون مستضعفین امروزه فرهنگ عمومی و سبک زندگی به عنوان یکی از فعالیتهای فرهنگی مهم و استراتژیک محسوب میشود. علت این اهمیت را میتوان، گستردگی این حوزه در سراسر زندگی مردم، اعم از نخبگان و عادیترین افراد جامعه، در همه سنین جستجو کرد. از سوی دیگر تاثیرگذاری مستقیم بر کلیه ساحتها از قبیل اقتصاد، اجتماع، سیاست و فرهنگ از جمله دلایل استراتژیک بودن این حوزه فرهنگی است.
لوازمتحریر یکی از مهم ترین گروه های کالایی می باشد که روی فرهنگ عمومی مخاطبین کودک و نوجوان تاثیر می گذارد. از سوی دیگر این کالا به عنوان یک کالای ضروری و همچنین دارای مصرف مداوم در طول سال میباشد. اما متاسفانه با بررسی بازار لوازمتحریرکشور به این نیتجه میرسیم که اکثر محصولات این بازار وارداتی و مبلغ فرهنگ غرب می باشد.«بنتن»، «برتز»، «باربی»، «هانا مانتانا» و … شخصیتهایی هستند که بازار لوازمتحریر ایران را تسخیر کردهاند.
خشونت، بیغیرتی، مصرفگرایی، بیحیایی و ترویج فرهنگ بیحجابی و برهنگی، سوغات فرهنگی غرب برای کودکان و نوجوانان ایرانی است که از طریق این محصولات به ذهن و روان آنان تزریق میشود. در حقیقت کودکان و نوجوانان ایرانی که آینده سازان ایران اسلامی هستند در مواجهه مستقیم با سربازان جنگ نرم دشمن قرار دارند و ادامه ی این روند، آیندهای مطلوبی برای فرهنگ، باورها و ارزشهای ایران اسلامی نخواهد داشت.
با توجه به ضرورت و لزوم تولید و توزیع محصولات متناسب با فرهنگ و ارزشهای ایران اسلامی برای کودکان و نوجوانان ایرانی، جمعی از اهالی فرهنگ و هنر انقلاب اسلامی بر آن شدند تا در این جبهه خطشکنی کرده و به تولید لوازمتحریر با مفاهیم ایرانی – اسلامی اقدام نمایند. این گروه پس از چند ماه تلاش مستمر و شبانهروزی در این حوزه محصولاتی با موضوعات توانمندیهای علمی ایران اسلامی، شخصیتهای ملی- مذهبی، فیلمها و سریالهای مطلوب و الگوسازی صحیح برای کودکان و نوجوانان ایرانی از طریق خلق شخصیت صورت گرفته است که در ادامه چند نمونه از این طرحها عرضه میگردد.
خدا قوت
چه طرح های قشنگی داره!