سهیل کریمی، ساخت فیلم «گلاب» را توسط «جان استوارت» از رده سفارشی بودن هم خارج دانست و اظهار داشت: کارگردانهای تازهکاری همچون جان استوارت که تا چندی پیش مجری برنامههای تلویزیونی بوده و هیچ تجربهای در ساخت فیلم نداشتهاند، تنها با هدف خوشخدمتی به سران قدرت وارد این عرصه میشوند.
این مستندساز، فیلم ۳۰۰ ساخته فرانک میلر را یکی دیگر از فیلمهای دمدستی که برای القای دروغین روحیه خشن و جنگطلبانه مردم ایران، نه جمهوری اسلامی دانست و گفت: فیلم ۳۰۰ عمدتا در استودیو ضبط شده و رنگ و لعابی را با افکتهای کامپیوتری به آن داده بودند که پرداخت هزینههای میلیونی این فیلم بر عهده وزارت امور خارجه آمریکا و پنتاگون بوده است.
وی ساخت فیلم «گلاب» را براساس فیلمنامه مازیار بهاری که خود یکی از دستاندرکاران و دستگیرشدگان فتنه ۸۸ بوده را دارای همان سیاست سیاهنمایی بر ضد ایران دانست و تصریح کرد: دستاندرکاران فیلم گلاب با ایجاد حواشی بنا دارند تا در دنیایی که امروز همه نگاهها به سوی ایران است، فیلم خود را مطرح کنند تا مهر تأییدی بر فعالیتهایشان در کشورهای دیگر بزنند.
کریمی با اشاره به حمایتهای مالی لابیهای صهیونیستی و آمریکایی برای ساخت فیلم «گلاب» افزود: ساخت فیلمهایی با مضامین سیاهنمایی کشورهای هدف، به یکی از سیاستهای کشورهای غربی برای رسیدن به اهدافشان تبدیل شده است؛ فیلم سخیفی مانند «سنگسار ثریا» یکی دیگر از این قبیل فیلمها است که با اهدای جایزههایی در مراسمهای مختلف، سیاست خصمانه ابرقدرتها را بر علیه مردم ایران کاملا به نمایش گذاشته است.
این مستندساز اهدای جایزه اسکار را به فیلمهایی همچون آرگو، نه فرهنگی ـ هنری بلکه سیاسی دانست و خاطرنشان کرد: در آکادمی اسکار اهدای جوایز حتی برای چند سال آینده و برای فیلمهایی که هنوز ساخته نشدهاند نیز مشخص شده است اما در کنار آن برای دور کردن نگاهها از کانالیزه شدن اسکار، فیلمهایی با مضامین دیگر نیز اتخاب میکنند و مسلما تمامی این فعالیتها توسط کشورهای غربی و برای پیادهسازی و پیگیری سیاستهای مدنظرشان است.
Sorry. No data so far.