مجتبی رحماندوست در یادداشتی که در اختیار خبرنگار فرهنگی خانه ملت قرار داده از استفاده مدل گونه از زنان در تبلیغات بازرگانی صدا و سیما انتقاد کرده است.
متن یادداشت بدین شرح است:
سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در ماه های اخیر کشف جدیدی کرده است که باید به او تبریک گفت.
بسیاری از شبکه های تلویزیونی از حضور زنانی پر شده است که در خدمت آگهی های بازرگانی درآمده اند. ظاهرا صدا و سیما هم عفاف و هم حجاب را در پوششی می بیند که موی خانم ها دیده نشود و غافل است از مدلهای حضوری که آنان در این آگهی ها حضور پیدا میکنند که هم با مصادیق عفاف مغایر است و هم با مصادیق حجاب.
به برکت اقدام صدا و سیما، فروش کالاهایی که خانم ها در وضعیت فعلی در خدمت تبلیغ آنها قرار دارند بالا رفته است و زن، جایگاه واقعی خود را بازیافته است. این کشف جدید را به صدا و سیما تبریک می گویم.
حق گفتید آقای رحماندوست