چهارشنبه 29 اکتبر 14 | 09:42
جزئیات کشف کشتی نوح

کشتی نوح و داستان‌های حیرت‌آور آن+تصاویر

همه ما در مورد کشتی حضرت نوح و مطالبی که در کتاب‌های آسمانی درباره داستان آن آمده خوانده‌ایم در این مقاله شما را با جزئیات کشف این کشتی بیشتر آشنا می‌کنیم.


13930806000999_PhotoA

همه ما در مورد کشتی حضرت نوح و مطالبی که در کتاب‌های آسمانی درباره داستان آن آمده خوانده‌ایم در این مقاله شما را با جزئیات کشف این کشتی بیشتر آشنا می‌کنیم.

داستان کشتی نوح از جمله‌ داستان‌هایی است که در کتاب‌های آسمانی در ادیان مختلف خصوصا اسلام و مسیحیت ذکر شده است در اینجا با نکات مهمی از جزییات کشف کشتی نوح بیشتر آشنا می‌شویم.

در ابتدا باید بگوییم قبل از هر چیز باید این نکات مهم را در نظر بگیرید.

1. کشتی نوح با جلویی قوس دار و کف به هم پیوسته است.

2. طول دقیق این کشتی حدود 515 فوت است.

3. این کشتی بر کوه‌های آرارات در شرق ترکیه قرار گرفته است.

4. جنس این کشتی چوبی و دارای فناوری بالا و از آلیاژهای فلزی مانند فلز آلومینیوم و فلز تیتانیوم با دست ساخته شده است.

تیرک‌‌های عمودی ساخته شده با چوب در دو طرف این کشتی روساخت‌‌های اسکلتی آن را فرا می‌گیرد.

دکتر«بیل شی» باستان‌شناسی بود که ظروف سفالی باستانی را در 20 یاردی (36 اینچ یا 3 فوت) این کشتی کشف کرد؛ روی این ظروف تصاویر کنده‌کاری شده از پرنده، ماهی و مردی چکش به دست مشاهده می‌شد که دستمالی بر سر بسته و «نوح» نام داشت.

در دوران باستانی این آیتم‌ها برای فروش به بازدید‌کنندگان از کشتی توسط مردم محلی در این روستا ساخته شد. این کشتی به عنوان یکی از جاذبه‌های توریستی در دوران باستانی و امروزه محسوب می‌شود.

5. این کشتی توسط دولت ترکیه به عنوان پارک ملی کشتی نوح و گنج ملی شناخته شده است. اخبار رسمی از کشف این کشتی در بزرگترین روزنامه ترکیه در سال 1987 منتشر شد.

6. دولت ترکیه، مرکزی را برای بازدیدکنندگان و اجتماع توریست‌ها درست کرده است که شمار بازدیدکنندگان حاکی از اهمیت این مکان است.

7. سنگ‌های باستانی بزرگی در نزدیکی کشتی و در روستای « قازان» 15 مایل دورتر که در عقب کشتی آویزان شده بودند، کشف شد.

8. این کشتی بر بالای کوه «کسناکیداگ» یا (کودی داگی) که به «روز قیامت» ترجمه شده است،‌ قرار گرفته است.

9. دکتر «صالح بایراک‌توتان» از دانشگاه «آتاتورک» اظهار داشت که این کشتی ساخته دست بشر است و مطمئناً همان کشتی نوح است.

در این مقاله همچنین آمده است که این مکان در زیر کوه «الجدی» که در کتاب قرآن در سوره «هود» نیز به عنوان مکان این کشتی نام‌گذاری شده، قرار گرفته است.

10. اسکن‌های رادار یک الگوی منظمی را از الوارهای داخلی ساختار این کشتی، از صفحات آهنی ته کشتی، کالبد زیرین کشتی،‌ لبه بالایی دیوار کشتی، دیواره عمودی، اتاقک حیوانات، سطح شیب‌دار درِ جلو سمت راست، در مقابل دو بشکه بزرگ 14 در 24 و منطقه باز مرکزی مخصوص جریان هوا به سه سطح را نشان می‌دهند.

دولت ترکیه درستی آزمایشات آقای وایت را تایید کرد و مجوز اکتشاف به او داده شد. در 21 ژوئن سال 1987، این اطلاعیه در بزرگ‌ترین روزنامه ترکیه منتشر شد.

این منطقه در ابتدا به عنوان «پارک ملی» تعیین شد اما بعدها عنوان «گنجینه ملی» به آن داده شد. دولت محوطه‌ای را برای بازدیدکنندگان در این محل ساخته است که از آنجا به محوطه سایت مشرف هستند و بروشورهای رسمی گردشگری را برای افرادی از تمامی نژادها که برای بازدید از کشتی می‌آیند، منتشر کرده است.

«محل استقرار بازدیدکنندگان»، چشم‌اندازی مشرف به محل کشتی که در سمت چپ واقع شده است.

درون محل استقرار بازدیدکنندگان در پارک ملی کشتی نوح؛ سال 2009

در سال 1960 هیأت اعزامی به منطقه کشتی دریافت که سطح انتهایی کشتی حتی هم‌سطح با خاک هست و این در تصویر کاملاً مشهود است و این منطقه توسط «ران ویات» بررسی شده است.

18.2 مایلی جنوب کوه‌های آرارات و در ارتفاع 6524 پایی از کوه‌های آرارات واقع شده است.

ناخدای ترکیه‌ای «لی‌هان دوروپینار» در حالی‌که عکس‌های جغرافیایی ناتو را در این منطقه در سال 1959 مرور می‌کرد متوجه یک شکل کشتی مانندی شد.

همچنین دیگران در آمریکا نظیر دکتر «آرتور» این تصاویر را بررسی کردند.

 18 سال بعد در سال 1977 «ویات» بیست‌ و چهارمین سفر خود را بین این منطقه انجام داد و واقعا تحت تاثیر بقایای باقی مانده از کشتی نوح قرار گرفت.

وی در تحقیقی که طی 15 سال انجام داد به طور موفقیت‌آمیزی از آزمایشات فلزیابی و زیر دریایی و نیز جستجوی راداری بر روی این سایت انجام داد و اثبات کرد که این سایت واقعا ترکیبی از گل‌ و لای گدازه است که بقایای کشتی نوح را پوشانده است.

در سال 1977 «ران ویات» خواست تا از منطقه این کشتی بازدید کند اما هیچ کدام از اعضای تیمی که در سال 1960 با وی همراه بودند محل دقیق را نمی‌دانستند. تنها می‌گفتند در نزدیکی منطقه آرارات است.

ران سه روز در این منطقه بود که به همراه پسرش تاکسی اجاره کرده و در آن اطراف جستجو کرد و تاکسی در گل فرو رفت.

آنها متعجب شدند و فورا منطقه را علامت‌گذاری کردند، وقتی ماشین شروع به حرکت کرد سه بار در گل فرو رفتن ماشین تکرار شد.

روز دیگر ران به منطقه‌ای که روز گذشته علامت‌گذاری کرده بود،‌ رفت و در آنجا قدم زد؛ وی کشتی و بقایای خانه نوح را پیدا کرد.

خداوند معجزه‌ای برای او و دوستانش در کشف این حیرت‌آور یاری رساند.

بالاخره کشتی نوح در معرض دید گردشگران منطقه احاطه شده با خاک‌هایی شبیه به کشتی در نزدیک روستای «اوزون‌گیلی» قرار گرفت.

در سال‌های‌ اخیر ترکیه به یکی از کشورهای گردشگرپذیر در دنیا تبدیل شده است و این اطمینان برای گردشگران وجود دارد که بر اساس تعالیم قرآنی و کتاب‌های آسمانی دیگر که کشتی نوح در این مکان واقع شده است.

«کوین فیشر» در امتداد بزرگراه اصلی واقع در «دره هشت» ایستاده است، این تابلو دولتی مسیر شما را به سمت «کشتی بزرگ نوح» و جهت مخالف کوه‌های آرارات نشان می دهد.

کشتی در جهت علامت نشان داده شده در تابلو، 5 کیلومتر دورتر از «کوه رستاخیز»، با غرور و مباهات آرمیده است.

عکس از روی جاده بالای دره با بزرگنمایی بالا گرفته شده است و در این عکس می‌توانیم کشتی را در سمت چپ و سقف محل استقرار بازدیدکنندگان را در سمت راست مشاهده کنیم. در دورترین نقطه، برج نگهبانی کشور ایران قرار دارد. (عکس از کوین فیشر)

کشتی نوح با طول 515 فوت در مقایسه با ناو هواپیمابر «U.S.S. Kitty Hawk»

عکس قبل از زلزله

در این عکس می‌توانیم ببینیم که چگونه خاک اطراف کشتی فرو ریخته است

کشتی حاوی تعداد زیادی ادوات و لوازم فلزی است که در جهت حفظ ایمنی الوارهای بزرگ در کنار هم استفاده شده‌اند.

دو تصویر زیر مربوط به سفر ما به این محل در اکتبر سال 2000 است. توجه کنید که چگونه دو میخ بزرگ به هم پرچ شده اند، اما در حال حاضر فقط یکی از آنها باقیمانده است.

یک صفحه فلزی بزرگ هم در پشت میخ‌ها قرار داشته بود. ما با عبور فلزیاب از روی میخ ها، سیگنال مثبت دریافت کردم.

ما نباید از یافتن آلیاژهای فلزی مورد استفاده در کشتی تعجب کنیم چرا که در آیات 4:22 تورات آماده است: «توبالکین، مربی تمام صنعتگران در کار با آهن و برنز است.»

«ران وایت» نمونه‌ای زیبا از یکی از میخ‌های فلزی مورد استفاده در کشتی را یافته است. این میخ مورد آزمایش قرار گرفت و مشخص شد که حاوی آلیاژهای فلزی با تکنولوژی بالا، نظیر تیتانیوم، منیزیم و آلومنیوم است.

به گفته منتقدان، «ران» این نمونه منحصر به فرد را در کشتی نیافته است، بلکه فقط آن را ساخته است.

اما همانطور که در پایین مشاهده می‌کنید، ما اشیای مشابهی یافته و همه آنها را آزمایش کرده‌ایم. اثبات شد که آنها هم حاوی فلزات مشابه با درصدهای مشابه بوده‌اند! (عکس پایین) دو میخ در قسمت تحتانی تصویر.

در زیر همان است که در بالا نشان داده می‌شود. به نظر می‌رسد بخشی از واشر بزرگی باشد که بر بالای میله قرار داشته و سپس برای ایمن‌سازی شفت، از طریق سوزاندن در قسمت انتهایی میله قرار داده شده است.

ما دایره‌ای را بر روی تصویر رسم کرده‌ایم تا حالت دایره‌ای شکل نمونه را اثبات نماییم.

مواد پیرامونی در سمت کشتی در اطراف این شی دارای رنگ مایل به سبز است.

با تصور شکل مدور، این نمونه به اندازه همان میخی است که توسط آقای وایت یافت شده بود. (عکس سمت راست میخی است که ما در کشتی یافته‌ایم.)

در زیر قطعه‌ای مشکوک به جرم فلزی است که ممکن است در زمانی که صنعتگران درحال شکل دادن به صفحات فلزی بوده‌اند به صورت بقایای فلزی بر ته کشتی افتاده باشند. به حالت مقعر هر طرف دقت کنید که در آنجا سایر قسمت‌های جرم فلزی در زمان داغ شدن به آن قسمت پرس می‌شدند. من آن را کنار کشتی یافتم.

به نظر می‌رسد جرم منگنزی باشد که در حالت مایع بر روی بدنه کشتی ریخته شده باشد، سپس سخت شده و شکل انحنای بدنه را به خود گرفته است. دارای روکشی در سمت محدب است، در حالی که به نظر می‌رسد سمت صاف از جنس فلز باشد. این قطعه چند فوت دورتر از کشتی پیدا شده است.

نمونه‌ای از جرم فلزی است که در بدنه کشتی یافت شده است.

این جرم هم در اصل از جنس منگنز است که محصول جانبی منیزیمی است که در میخ‌های فلزی مورد استفاده واقع شده است.

در قسمت غربی کشتی این شی مربعی شکل یافت شده است که دارای ظاهری فلزی در قسمت بالا و سه طرفش می‌باشد.

همچنین اثری بر روی آن وجود دارد که بیشتر به نظر می‌رسد در زمانی که داغ بوده، بر روی آن زده شده است.

این شیء در ارتفاع  بالایی بود که من قادر به اندازه‌گیری آن نبودم. قطر آن ممکن است 8 اینچ باشد.

در سمت چپ برخی از الوارهای شیاردار عمودی در بیرون کشتی مشاهده می‌شوند.

نمای نزدیک از الوارهای سخت شده در قسمت غربی از سمت راست کشتی.

ورودی یا قسمت شرقی کشتی، نزدیک به جلو، که توسط راب درحال ساییده شدن است تا مواد موجود در آن فرو ریزد.

در این فرایند رنگ کمرنگ تر الواهای شیاردار به شیوه‌ایی عمودی و منظم آشکار می‌شود. شما می‌توانید الگوی منحنی شکل تیره‌تر را در بالا مشاهده کنید که نشان دهنده بقایای الوارهای بزرگ است.

در حالی که بر روی کشتی ایستاده‌ایم می‌توانیم سمت راست کشتی را از داخل ببینیم که این عرشه افقی در حمایت از تیر دکل‌ها تا امتداد حالت ماتریسی در بخش های مرکز و سمت راست این عکس کشیده شده است.

نمودار کشتی بر اساس تصاویر گرفته شده راداری

شکل متقارنی از کشتی که از پشت و با تپه ماهوری در وسط قابل مشاهده است که در حقیقت این تپه ماهور قسمت عرشه کشتی است که تخریب شده است. پسری را می‌توانید در قسمت پشت ببینید.

این نمونه‌ای از چوپ فسیل شده است که زوایای متمایزی را نشان می‌دهد. این نمونه توسط ران وایت یافت شده است.

نمای بسته‌ای از قطعه‌ای به طول 18 اینچ از عرشه که از زیر خاک درآورده شده است.

این قطعه دارای سه لایه متمایز از جنس چوپ با چسب سیمانی در قسمت انتها می‌باشد.

این قطعه مورد آزمایش قرار گرفته و اثبات شده که چوب فسیل شده می‌باشد.

در قسمت تحتانی سمت راست، می‌توانید شاهد نقاط تیره‌ای باشد که می‌تواند منطبق با چوب درخت سرو باشد که در طوفان به این شکل درآمده است.

در عکس بالا، قسمت تو رفتگی در مرکز و عقب است که کشتی در آن قرار داشته است. در قسمت دور دست مستقیم برج نگهبانی کشور ایران قرار دارد. در سمت چپ، برج نگهبانی ترکیه قرار دارد.

منظره‌ایی از حفره‌ایی به قطر 6 اینچ که سال‌ها قبل توسط ران وایت حفر شده است.

قطعه‌ایی از میوه فسیل شده یا هر شی دیگری که در کمان کشتی یافت شده است.

دانه‌های سیاه در بالای میوه

کشف تصاویر حک شده بر روی سفال توسط باستان‌شناسان

سنگ‌های لنگر چه هستند؟ آنها از کشتی‌ها به عنوان یک جرم اضافی آویزان می‌شدند یا به استقرار کمان کشتی در مسیر درست کمک می‌کردند. کوین فیشر در کنار یک سنگ معمولی لنگر در منطقه مدیترانه ایستاده است که مراتب کوچک‌تر از لنگرهای سنگی یافت شده در کشتی نوح است.

لنگر بزرگ سنگی در منطقه‌ای‌ دور از کوه آرارات و دکتر رابرت میچلسون که در حال بررسی سنگ است. سنگ‌ها در این ناحیه بریده شده‌اند و سپس کشتی به سمت تحتانی منطقه در حدود 12 مایل دورتر شناور شده است.

سنگ‌هایی که از کشتی برای ثابت نگه داشته شدن آن آویزان شده‌اند

قطعه سنگی با هشت صلیب بر روی ان در «دره هشت»، که به خاطر تعداد همین صلیب‌ها این دره به این نام معروف است. صلیب‌ها به خاطر هشت بازمانده از سیل بر روی سنگ حک شده‌اند.

بزرگ‌ترین صلیب نشان‌دهنده حضرت نوح، صلیب سمت چپ مربوط به همسر نوح و سه صلیب کوچکتر مربوط به فرزندان نوح، و سه صلیب که از همه کوچکتر هستند مربوط به زنان پسران نوح است.

  1. علی
    5 نوامبر 2014

    بد

ثبت نظر

نام:
رایانامه: (اختیاری)

متن:

پربازدیدترین

Sorry. No data so far.

پربحث‌ترین

Sorry. No data so far.