برای پاسداشت نقش بی بدیل رسانهها در عرصههای گوناگون شهری، مشارکت موثر اصحاب رسانه و شهروندان در مدیریت شهری و تقویت تعامل کارشناسان و مدیران حوزه شهری با رسانهها، شهرداری تهران به منظور دستیابی به الگوی مناسبی از تعامل مدیریت شهری با رسانهها، «نخستین جشنواره رسانه های شهری» را در اسفند ماه 1393 برگزار میکند.
در سپهر ارتباطی، توسعه تفکر خدمت رسانی به مردم با همراهی و پویایی رسانه ها محقق می شود و رسانه ها با کمک به ارتقای سطح زندگی شهروندان و زیست شهری، «شهر انسان محور» را که در آن ارزش های الهی-انسانی بر نگرش های مادی ارجح است، را شکل می دهند.
نخستین جشنواره رسانه های شهری با هدف تقویت زمینههای اطلاعرسانی مناسب برای افزایش کیفیت مدیریت و خدمات شهری، ارتقاء زیست شهری و تبیین سبک زندگی بر پایه ارزش های اسلامی – ایرانی در محورهای موضوعی الف) شهر و فرهنگ(شامل: زیست شهری، سبک زندگی، اخلاق و حقوق شهروندی و شهر و نشان های فرهنگ ایرانی- اسلامی) و ب) شهر و خدمات شهری(شامل: حمل و نقل عمومی، ارتقای فرهنگ بهداشت اجتماعی (کاهش پسماند، و تفکیک زباله از مبدا) و کاهش آلودگی هوا) برگزار می شود.
قالب های آثار قابل ارائه جشنواره شامل موارد زیر است:
الف) مطبوعات (روزنامه ها، مجلات، نشریات علمی – تخصصی و ویژه نامه ها)
1- خبر
2- گزارش
3- گفت وگو
4- مقاله
5- یادداشت و سرمقاله
ب) خبرگزاری ها و سایت های خبری – تحلیلی:
1- خبر
2-گزارش
3-گفت و گو
4-یادداشت
5-یامک خبری
ج) رسانههای شنیداری:
1- برنامه های رادیویی (مستند، مجله¬ای و گفتگومحور)
2- گزارش
3- آنونس (تبلیغ)
د) رسانههای دیداری:
1- برنامه های تلویزیونی (مستند، مجله ای و گفتگومحور)
2- گزارش
3- نماهنگ و تیزر
هـ) هنرهای رسانه ای
1- عکس
2- کاریکاتور
3- داده نما (اینفوگرافی)
و) طنز شهری
ی) بخش ویژه: نشان میلاد
جایزه ویژه جشنواره با عنوان «نشان میلاد» به بهترین اثر رسانه ای با موضوع «تهران و مدیریت جهادی» تعلق خواهد گرفت.
بر اساس این گزارش مقررات جشنواره به شرح زیر است:
1- آثاری میتوانند در جشنواره شرکت کنند که از تاریخ 01/8/92 تا 20/11/93 تولید شده باشند.
2- تکمیل فرم ثبت نام در سامانه جشنواره یا ارسال به نشانی الکترونیکیurbanmediafestival@tehran.irبرای هر شرکت کننده الزامی است.
3- هر شرکتکننده میتوانند 3 اثر را به سامانه جشنواره ارسال کند.
4- پس از داوری مقدماتی، آثار راه یافته به جشنواره در سامانه جشنواره اعلام خواهد شد.
5- به همراه آثار مکتوب، ارسال فایل آن به صورت word وpdf الزامی است.
6- فایل های عکس، کاریکاتور و داده نما با پسوندtiff یا jpg و با وضوح 300 dpi و حداقل در ابعاد 25 × 20 در سامانه بارگزاری شود. پس از اعلام راه یابی به جشنواره، ارائه نسخه اصل و چاپی اثر ضروری است.
7- اصل آثار مطبوعاتی مورد قبول است و در صورت نبود آن کپی اثر با تأیید و مهر رسمی روزنامه و امضا مورد تأیید است. آثار مربوطه به خبرگزاریها نیز باید با تأیید بالاترین مقام خبرگزاری ارسال شود.
8- برای آثار بدون نام صاحب اثر یا آثاری که با نام مستعار چاپ شده باشد در مرحله نهایی داوری نیازمند تأیید مدیر مسئول شبکه ، نشریه یا خبرگزاری است.
9- نسخه با کیفیت آثار صوتی و تصویری بایستی بر روی لوح فشرده، به نشانی دبیرخانه جشنواره ارسال شود.
10- آثار ارسالی به جشنواره عودت داده نخواهد شد.
علاقه مندان می توانند آثار خود را به نشانی الکترونیکی urbanmediafestival@tehran.ir ارسال کنند.
آدرس دبیرخانه جشنواره: تهران، میدان ونک، خیابان ولی عصر (عج)، خیابان دامن افشار پ 55 معاونت رسانه مرکز ارتباطات و بین الملل شهرداری تهران
Sorry. No data so far.