سمیه حیدری قهرمان محجبه ایران اسلامی طبق تصمیم مسئولین فدراسیون جودو حق شرکت در بازی های ملی و بین المللی را ندارد و روزگار را درخانه سپری می کند.
رهبر معظم انقلاب در این دیدار گفتند : آن خانم جوانی که با چادر میرود روی سکوی قهرمانی، نشان میدهد که در مقابل هجمههای قابل رؤیت و غیر قابل رؤیت که به اینچنین کاری در دنیا از سوی مراکز ضدّ فرهنگ و ضدّ دین و ضدّ عصمت و پاکیزگی صورت میگیرد، مقاوم است، این خانم یک شخصیتی از خود نشان میدهد؛ یعنی در واقع ملّت خود را معرّفی میکند.اما این بانوی قهرمان ارزشی ایران اسلامی طبق تصمیم مسئولین فدراسیون جودو حق شرکت در بازی های ملی و بین المللی را ندارد و روزگار را درخانه سپری می کند.
این بانوی قهرمان بیان کرد که ساعت ده صبح به ترکیه رسیدند و تا ساعت دو بعد از ظهر و درست یک روز قبل از برگزاری مسابقات ، مسئولین ، ورزشکاران را به بازار گردی بردند و بعد از چند ساعت که به هتل رسیدند ، از سرما نمی توانستند در اتاق بمانند و یک ساعت هم برای درست شدن سیستم گرمایشی اتاق هتل انتظار کشیدند
اعزام به مسابقات آسیایی بدون مربی و پزشک
نایب قهرمان مسابقات کوراش داخل سالن آسیا با انتقاد از اینکه به همراه ۲۳ مرد بدون مربی و پزشک برای مسابقات اعزام شده بود عنوان کرد : مکرر از فدراسیون جودو خواستم که اجازه بدهند با هزینه خودم مربی ام همراهم باشد که اجازه ندادند ؟در کجای عالم ورزشکاری را بدون مربی و پزشک و حراست به مسابقات اعزام می کنند در مقابل بازیکن کره ای که به دلیل ناداوری بازی را به وی واگذار کردم به همراه چهار مربی آمده بود ، از سمت فدراسیون جودو هیچ حمایتی نشدم به طوری که حتی مسئولین فدراسیون جودو برای کسب مدال هیچ تبریکی به من نگفتند و تنها جایی که بنده را حمایت کردند مقام معظم رهبری بود که من این دو مدالم را به رهبر معظم انقلاب تقدیم کردم
می گفتند خانمها و آقایان باید با هم بسکتبال بازی کنند!
باتوجه به بی اعتنایی مسئولین به این مشکلات ، وی در گفتگو با اصحاب رسانه پرده ی دیگری از بی لیاقتی مسئولین فدراسیون جودو برداشت و عنوان کرد : در مسابقات ازبکستان که رفته بودیم. برای گرم کردن، بازیکنان تیم را به دو دسته تقسیم کردند؛ آقایان و خانمها. می گفتند خانمها و آقایان باید با هم بسکتبال بازی کنند!، من در آن شرایط مرتب خودم را کنار می کشیدم چون من اهل اینجور تمرینها نبودم. در آن موقع که من خودم را کنار می کشیدم با من برخورد می کردند که چرا درست تمرین نمی کنم.در مسابقات کره جنوبی که رفتیم شرایط همین جوری بود. یکی از آقایان به حالت مسخره گفته بود حالا خانم حیدری می خواهد با چادر تمرین کند؛ که البته من نشنیده گرفتم. بعد یک نفر را آوردند و به من گفتند باید بروید با این آقا تمرین کنید. من گفتم این کار را نمی کنم، گفتند اجبار است. من در آن لحظه تنها کاری که می توانستم انجام دهم این بود که سالن را ترک کنم.
مخالفت فدراسیون جودو با اقدام ارزشی که مورد تقدیر رهبر معظم انقلاب قرارگرفت
وی همچنین درباره مخالفت مسئولین فدراسیون جودو با اقدامی که پس از چند سال مجددا مورد تقدیر رهبر معظم انقلاب قرار گرفت به اصحاب رسانه گفته بود که بعد از ۲۰ دقیقه ، مسؤولان تشریفات کره جنوبی قبول کردند تا حیدری بتواند با چادر بر روی سکو برود که بعد از انجام این کار ارزشی، مسئولان ایرانی در هتل جلسه ای برگزار کرده و به وی گفتند: این کار شما، برای ما خیلی بد شده است و فدراسیون جودو را زیر سؤال بردید! بعد هم نامه ای زدند به مسؤولین کره جنوبی و گفتند که این خانم نمی دانسته که نباید با چادر شرکت می کرده است! بعد از آن قرار شد در مراسم اختتامیه شرکت کنم که به من گفتند اگر قرار است با چادر بیایی اصلا شرکت نکن!
اما مسئولین فدراسیون جودو با ظاهری قانونگرا به توجیه عمل خود پرداختند و پاسخی را در فضای مجازی منتشر کردند که با توجه به ناقص بودن و اشاره نکردن به تمرین مختلط و محدودیت های حجاب برای این بانوی قهرمان و جوابیه مستند سمیه حیدری که در اختیار اصحاب رسانه قرار گرفت و همه را نسبت به آنچه اتفاق افتاده آگاه ساخت، رئیس و نایب رئیس فدراسیون جودو به حراست وزارت ورزش رفتند که مسئولین وزارت از طرفین دعوت به همکاری کردند و از سمیه حیدری خواستند که با اصحاب رسانه مصاحبه نکند تا به صحنه ورزش برگردد و مشکلاتش بر طرف شود که این بانوی قهرمان به قولش وفا کرد اما وزارت ورزش به وعده اش عمل نکرد و سکوت شش ماهه سمیه حیدری دستاوردی جز حذف از مسابقات لیگ کشور و اعزام نشدن به مسابقات بین المللی نداشت.
حال مسئولان وزارت ورزش از جمله خانم شهریان معاون امور بانوان وزارت ورزش و جوانان باید پاسخگو باشند که چرا به مشکلات این بانوی ارزشی که چند مرتبه مورد تقدیر رهبر معظم انقلاب قرار گرفت، رسیدگی نکردند و کار را به جایی رساندند که وی از تمرین دست بردارد و خانه نشین شود
مسئولان پاسخ دهند که با توجه به مدال اوری چشمگیر بانوان در رشته های مختلف در اینچئون، چرا از رشته جودو نماینده ای از بانوان را به این مسابقات اعزام نکردند و محدودیت اعزام نفرات را برای این رشته ترتیب اثر دادند و حداقل سمیه حیدری که از سه اعزام به مسابقات برون مرزی، دو مدال با ارزش را از جمله اولین مدال بانوان ایران در مسابقات کوراش قهرمانی جهان در کارنامه خود به ثبت رسانده به مسابقات آسیایی اینچئون اعزام نشد ؟
دلیل حمایت وزیر ورزش از مسئولین جودو که ضعیف ترین نتیجه را در اینچئون داشتند و حتی نتوانستند یک مدال را هم کسب کنند، چیست ؟ مگر آقای گودرزی نگفتند که از جودو گله دارند پس چرا کاری نکردند یا شاید نمی توانند کاری کنند ؟
چرا شخصی بی لیاقت باید در تیم ملی فوتبال امید در اینچئون مسئولیت داشته باشد و با اتهام آزار به یک خانم خارجی از سوی پلیس کره جنوبی تحت پیگرد قانونی قرار بگیرد و آبروی ایران اسلامی را در سطح بین المللی ببرد
و اخیرا چگونه دختران بی حجاب توانسته اند به اتوبوس ملی پوشان در استرالیا رفته و عکس سلفی بگیرند و چرا با بازیکنانی که نماینده ایران اسلامی در خارج از کشور بوده اند و با در آغوش گرفتن دختران با آنها عکس گرفتند، برخوردی نمی شود، باید با این بازیکنان خاطی برخورد شود زیرا آنها نمایندگان ایران اسلامی هستند ؟ این بازیکنان لباس تیم ملی را از تنشان بیرون بیاورند و به عنوان نماینده ایران در خارج از کشور نباشند آنوقت هر غلطی خواسند انجام بدهند
با توجه به بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب که گفتند “از تخلّفاتِ قانونی بشدّت پرهیز بشود؛ چه تخلّفات بینالمللی، چه تخلّفات قانونی مربوط به داخل کشور. اینجور نباشد که معنای قهرمانمحوری در ورزش این باشد که هر تخلّفی شد، نادیده گرفته بشود؛ نه، تخلّف تخلّف است؛ از بالا تا پایین؛ مسئولین و غیر مسئولین، زبدگان و غیر زبدگان، قهرمانان علمی و قهرمانان ورزشی و قهرمانان صنعتی و قهرمانان سیاسی و هرکدامشان وقتی تخلّف کردند، باید مثل تخلّف با آن برخورد بشود. سهلانگاری و سستانگاری در مسائل ورزش هیچ صلاح نیست” از وزیر ورزش انتظار می رود که با این تخلفات به صورت جدی برخورند کنند.
مگر مقام معظم رهبري نفرمودند: «از تخلّفاتِ قانونی بشدّت پرهیز بشود؛ چه تخلّفات بینالمللی، چه تخلّفات قانونی مربوط به داخل کشور……. تخلّف تخلّف است؛ از بالا تا پایین؛ مسئولین و غیر مسئولین، زبدگان و غیر زبدگان،……..هرکدامشان وقتی تخلّف کردند، باید مثل تخلّف با آن برخورد بشود»؟
واقعا تو ورزش چه اتفاقي داره مي افته؟
نكنه بعدها بيائيم و بگيم «ورزش يكي از قله هاي فتح نشده انقلاب است؟»
در واقع منظورم اين است كه خانم ميري كه در فدراسيون جودو مسئوليت دارد چرا متوجه نيست كه الزام يك ورزشكار زن به گرم كردن و تمرين با يك ورزشكار مرد تخلف است. تازه به اين موضوع اضافه كنيد كه ورزشكار زن خودش از اين كار اكراه داشته است و او را ملزم به اين كار كرده اند و او نپذيرفته است و فدراسيون هم به خاطر نپذيرفتن وي را جريمه كرده است!!!
اين كارخودش تخلف است، تصميم مسئولين فدارسيون هم يك تخلف بزرگتر
هر چه بگندد نمكش ميزنند واي به روزي كه بگندد نمك
آدم از بیرون بخوره از داخل هم بخوره.
چرا ورزش رو با خواسته های نفسانی آلوده میکنیم. مگه قراره آسیا هر قانونی گذاشت ما انجامش بدیم. اون آقایونی که زندگیشون شده دختر بازی و شهوت پرستی و اونایی که فکر هرروزشون ارضای خواسته های نفسانی شونه بدونن این دختر بهترین کار ممکن رو کرده. خاک بر سر فوتبالیستامون کنن که ده برابر کشورهای دیگه درآمد دارن و دوتا روپا نمیزنن. اون وقت میرن با اون دخترای هرزه عکس میندازن.
به مولا علی قسم تمام مشکلات امروز کشورما بخاطر دورویی بودن مسؤولین بی لیاقت ماست.
متأسفم برای آقای افشارزاده…..واقعا متأسفم…..
وقتی فدراسیون آسیا یه تهدید میکنه آقایون مثل افراد ترسو سریع جا میخورن…..
بچه مسلمونآآآ بپا خیزید ……
بچه مسلمونآآآ بپا خیزید و اسلام خود را دریابید……
خواهر عزیز
زنی که روی سکو می رود و خودش را به دنیا نشان می دهد یک هزارم زنی که در خانه می ماند و نامحرم او را نمی بیند ارزش ندارد.
آقا یا خانم ناشناس می شه بفرمایید حجاب برای آن زنی که فقط محارم او را می بینند در کل به چه معناست و چه کاربردی دارد ؟!!!!!
اگر خانمی با حفظ عفّت و حیا و رعایت سایر احکامی که بر او واجب است به مسابقه ای برود که فی نفسه با عزّت و منزلت او در تضاد نیست ، چه اشکالی دارد ؟!!! ضمن اینکه می تواند پیام های خوبی را هم به دیگر افراد دنیا از یک ملّت برساند !
مراقب باشیم در تحلیل های خود دچار تحجّر یا از آن طرف بی مبالاتی و فراموشی ارزش های إلهی نشویم !!!
کشتیش
دمت جیز
به این میگن استدلال
این ناشناس یه خندق دور کویر لوت کنده بود بهتر بود تا این نظر را داده بود
خانم دختر اصفهانی
لابد وقتی که جلوی چشمان هزاران نا محرم پرش و جهش می کنید و حرکات ورزشی اجرا می کنید حیای خود را حفظ کرده اید؟؟
آیا نمی دانید چه تعداد مرد دارند با ولع همین حرکات شما را نظاره می کنند؟ آیا نمی دانید دستور حضرت عبسی علیه السلام است که مردان حتی به لباس زن هم نگاه نکنند؟ چرا موسی کلیم الله حتی حاضر نبود \شت سر دختر شعیب علیع السلام برود که مبدا مجبور شود به قامت آن دختر نگاه کند؟
حجاب هم برای آن است که اگر ضرورتا زن از خانه بیرون آمد بازهم دیده نشود. و چه شرم آور است زنانی که مثلا با حجاب هستند اما بی حیایند.
آری. تازگی ها حتی متوجه شدیم زنان با حجاب آواز هم می خوانند!!
بله. من متحجرم. من از بیابان آمده ام. از همان صحرای بین مکه و مدینه و از روی چای گامهای رسول الله. از پشت خندق آمدم . همان خندقی که محمد صلی الله و علیه و آله بین خودش و مشرکان حفر کرد.
ما می دانیم زمانی می رسد که دین ملوث می شود و هر کس حقایق دین را بگوید مورد تمسخر و فحاشی قرار می گیرد.
اما به شما اعلام می کنم فاطمه سلام الله علیها فرمود بهترین چیز برای زن آن است که مرد نا محرمی را ببیند و نه نامحرم او را ببیند.
حجاب هم فقط برای امور ضروری است که چاره جز خروج زن از خانه نباشد. آنچه مال وقت ضرورت است حکم کلیت ندارد.
حالا اگر شما دوست دارید حود را گول بزنید و اسلام لیبرال شده را به جای اسلام حقیقی انتخاب کنید با خودتان است.
بفرمایید دختران محجبه را یکسره حبس خانگی کنند تا دیگر خوشبحال بی حجابها واونایی بشه که دلشون نمیخواد حضور محجبه ها را درفعالیتهای اجتماعی ببینند،خودتان راخلاص کنید!
الان زمانی نیست که بشود زنان مزدان رانبینند وبرعکس.تاکید باید روی حجاب باشد
باید روی عفت باشد .باید روی عدم اختلاط باشد.
برعکس حضور افراد باحجاب مناسب درصحنه های اجتماعی وفرهنگی اتفاقا لازم است.این حرفهای افراطی اتفاقا بودار به نظر میاد با اجازتون.
این حرفها وامر به معروفهارو ببرید برای کسانیکه سختشون میشه حتی سنگینی یک شال رو رو سرشون تحمل کنند ،نه دختران محجبه!
اتفاقا منظورم همین بود. شما نمی توانید جامعه را با حضور خود تغییر دهید چرا که آن زن بی حجابی که در خیابان می چرخد عاشق خودنمایی است و حیا در او از بین رفته است حال آنکه زنی که با حیا باشد هرگز نمی تواند با آن زن بی حیا در این مورد رقابت کند. یک زن عفیف همین که ببینند مورد نگاه واقع شده است خجالت می کشد. ضمن اینکه مردم هم همیشه به آن زن بی حیا و بی حجاب بیشتر نگاه و توجه می کنند و چه بسا اصلا زن چادری را نمی بینند.
پس همان بهتر است که زنان باحیا حتی الامکان از خانه خارج نشوند و حکومت در در جامعه فقط با زنان بی حیا مواجه باشد. ادر این جا برخورد با آن زنان وظیفه حکومت است. گر چه ریشه بی حیایی هم در مال ربا و حرام است و حکومت باید واقعا تصمیم بگیرد که اسلامی باشد. یعنی هم ورود مال حرام به سفره های مردم را قطع کند و هم با افراد بی حیا با مشت آهنین برخورد کند. حکومت برای توجیه اهمال خودش است که زنان با حجاب را تشویق به حضور در جامعه می کند تا بر کم کاری خودش سرپوش بگذارد.
اما اینکه می گویید امروز شرایط فلان است دیروز بهمان معنایش این است که معتقدید دین یک بازه مصرف قدیمی داشته و دیگر تمام شده است و حالا زنان باحجاب هم باید خود نما و بی حیا باشند!! تا مثلا از حجاب حمایت کنند.
ابدا و کلا. زن همان زن هزار سال قبل است و مرد هم همان مرد هزار سال قبل. احساسات و هوسهایشان هم هیچ فرقی نکرده است. فقط الان به دلیل دست بردن در مسیر طبیغی زندگی انسانها، زن و مرد هر دو بی حیا و بی غیرت شده اند.
و وظیفه ما در این شرایط اتفاق حفظ همین دختران محجبه است. از آن بی حجابها چه انتظاری است؟ ما باید همین خوبها را حفظ کنیم. ما نباید بگذاریم این دختران پاک و معصوم وارد این جامعه آلوده شوند. جامعه ما الان مانند فاضلابی است که هر قدر هم آب زمزم در آن بریزید باز هم تبدیل به فاضلاب می شود. باید برگشت به سر چشمه و محل های تولید فساد را مسدود کرد. کاری که حکومت عمدا در اجرای آن اهمال می کند.
یادتان باشد، مومنین وقتی امر به معروف و نهی از منکرشان اثر نکند وظیفه دارند در محل وقوع گناه زندگی نکنند. لابد شنیده داستان اصحاب سبت را در مورد همان دسته بنی اسراییل که روز شنبه با کلاه شرعی ماهی گیری می کردند.
مومنانی که دیدند نهی از منکرشان اثری ندارد شهر را دو قسمت کردند و دیواری بین خودشان اصحاب سبت کشیدند. پس آن بود که فقط کافران عذاب شدند و مومنان از عذاب نجات یافتند. اما اگر آنها خود را جدا نکرده بود به همراه کافران عذاب می شدند.
این همان شرایط آخرالزمان است که نگاهداشتن ایمان در آن از نگاهداشتن آتش در دست مشکلتر می شود و هماتن شرایطی است که مومن باید مانند روباه با زن و فرزندش از از سوی به سوی فرار کند تادست جامعه گناهکار در امان باشد. گر جه در امان نخواهد ماند.
باید مومنان به ناامیدی مطلق و صد درصدی از زندگی در غیبت برسد. آن وقت فورا ظهور واقع خواهد شد.
نه عزيزم
مطلقا هميشه اينطور نيست.
هر چند بهتر است اما هميشه اينگونه نيست.
يك مثال ميزنم
همين حالا زحمت بكش و در گوگل عبارت «ابوالحسن، علی بن محمد بن فرات» را سرچ كن
ببين چه كسي بوده است و در چه زماني چه كاري را انجام داده است. از نظر شما نه خودش نه كارش هيچ ارزشي ندارد. حتي يك هزارم كسي كه كار او را انجام نداده
اما گاهي براي رسيدن به يك خير بزرگ تر بايد ضرري را متحمل شد. بايد ضرر را براي خود بخري تا كار دينت را پيش ببري
هر چند چنين كارهائي عموما كفائي است و براي همه توصيه نميشود.
اگر کاری به دین ضرر برسند اساسا حرام است چه رسد که واجب کفایی باشد. همینکه زن حرکات خود را در معرض نمایش مردان قرار دهد کاری نادرست است. البته این خواهر عزیز ورزشکار تقصیری ندارد و با توجه به نیت پاکش ان شاء الله ماجور است. مقصر کسانی هستند که اللام لیبرالی را به جای اسلام واقعی به خورد مردم دادند.
فرض اينكه «اگر كاري به دين ضرر برساند» اينجا وارد نيست. چون عرض بنده اين بود كه خير بزرگتري براي دين داشته باشد.
اين دين براي اينكه ديده بشود بايد عرضه بشود و عرضه شدنش هم بايد توسط افراد صورت بگيرد. و اين افراد هم بايد بعضي جاها حضور پيدا كنند.
بانوي ورزشكار مسلمان در برخي رشته ها ميتواند حضور داشته باشد. هر چند در برخي رشته ها ضررش بيشتر است.
ضمنا من نديده ام كه مراجع معظم تقليد حضور زنان را در اين رشته هاي ورزشي كلّا حرام اعلام كرده باشند ولي توصيه عمومي هم نكرده اند.
آقای اصفهانی
انما یتقبل الله من المتقین
دین خدا هندوانه نیست که بگویید یک قاچ از اینطرفش بر می داریم و دو قاچ اضافه می کنیم. شبیه حکایت آن کسی که دزدی می کرد و بعد اموال دزدی را به فقرا می داد و خودش را هم خیلی مقدس می دانست و استدلال می کرد که مثلا چهار تا نان دزدیدم چهار تا گناه ثبت شد و بعد هم نانها را به فقیر دادم که خدا برای هر حسنه ده تا می نویسد می شود چهل حسنه پس در مجموع سی و شش حسنه ثواب کرده ام! اما امام صادق علیه السلام همین آیه را برای آن شخص خواند گفت خدا اتفاق را هم فقط از مال حلال می گذیرد. تو چهار گناه کردی که چهار نان دزدیدی و چهار گناه دیگر که نان حرام را فقیر دادی. پس 8 گناه برایت نوشتند و هیچ حسنه ای هم نداری.
در اسلام هدف مقدس وسیله مقدس می خواهد و مفدس بودن هدف ناپاک بودن وسیله را توجیه نمی کند.
این دین برای دیده شدن نیاز به ایجاد یک جامعه توحیدی دارد. نیاز به یک قدرت مسلط اسلامی که که مایه حسرت غیر مسلمانان باشد. نه رفتن روی سکوهای پوشالی قهرمانی. زمانی که یک ملت از آرمانهایش تهی می شود افتخارات پفکی و جعلی را به جای آرمانش می نشاند.
حالا فرضا روی سکو رفتید که چه بگویید؟ بگویید اسلام میتواند با کفر رقابت کند و حداکثر در کنار آن روی سکو قرار گیرد؟ آیا توهینی بزرگتر از این به اسلام می شود کرد؟
اصل این مسابقات برای اهداف استعماری و تحمیق مردم جهان ایجاد شده است – که بعید است ندانید- و حتی شرکت مردان مسلمان هم در آن توجیه شرعی ندارد. چه رسد به جایی که زنان ما بخواهند حرکات خود را در معرض چشمان هزاران و شاید میلیونها چشم شهوتران قرار دهند.
علما هم متاسفانه برای آنکه با حکومت ضدیت نشان ندهند چیزی نمی گویند والا ابدا موافق نیستند. آن آقایانی که فکر می کنند این کارها در شان زن مسلمان است همان بهتر که نوامیس خودشان را راهی این مسابقات کنند.
قهرمان واقعی ما که باید دیده شوند مادران شهدا هستند. قهرمان واقعی آن زنانی هستند که با سختترین شرایط و برای آلوده نشدن به حرام رخت چرکهای خانه های مردم را شستند و فرزندانشان را به جایی رساندند. قهرمان واقعی آن مردانی هستند که فرزندانشان با ذکر امام حسین علیه السلام شیر دادند.
اما هیج کس نه به آنها مدال داد نه روی سکویشان برد. تازه آنها را زنانی عقب افتاده و سنتی و امل نامیدند.
شما ميداني دوران گذار چه دوراني است؟
چرا عبور از آن خيلي سخت و حساس است؟
شما ميداني فرق حكم كلي با استثنا چيست؟
آقای اصفهانی
گذشته گذشته است و آینده هم معلوم نیست. این حال است که همیشه دوران گذار است. همیشه هم این زندگی عرصه امتحان است و همیشه هم حرکت در صراط مستقیم بسیار سخت و حساس است.
لهذا همیشه کسانی هستند که به خیال خودشان مصلحت اندیشی می کنند و استثنا تعریف می کنند.
اگر این مصلحت اندیشی ها جایی در اسلام داشت خود رسول الله صلی الله و علیه و آله و امیرالمومنین علی علیه السلام بسیار بیش از ما مستحق استثنا قایل شدن بودند.
قل یا یابها الکافرون لا اعبد ماتعبدون
ظاهرا باز هم منظور من را نگرفته ايد
اينكه گفتن فرق حكم كلي با استثنا، منظورم اين نيست كه چشم بر احكام يا دين ببنديم و مصلحت سنجي كنيم. بلكه گاهي يك شخص يا گروه خاصي موظفند يا موظف ميشوند يا خود وظيفه شان را تشخيص ميدهند كه عملي را استثنائا به نحوي غير از آنچه براي همه دستور داده شده انجام دهند(مثال اولم كه يادتان هست«ابوالحسن، علی بن محمد بن فرات» يا نه مثال ديگري بزنم) شايد ديده يا شنيده باشيد كه سربازان گمنام امام زمان براي انجام عمليات خاصي موظفند ريش خود را سه تيغ بتراشند. حالا صدق ريش واجب هست يا نه؟ مصلحت سنجي در اينجا صحيح است يا غلط؟
مصلحت سنجي مطلقا صحيح نيست. مطلقا هم غلط نيست. بايد ديد منجر به چه ميشود؟ حفظ دين يا ضربه به دين؟
ضمنا جواب سوال بنده را نداديد كه دوران گذار چه دوراني است و چرا عبور از آن سخت است؟
اصلا يك سوال ديگر بپرسم
چرا خداي متعال به محض اينكه پيامبر عزيزمان را به پيامبري مبعوث نمود حكم حرمت شراب را در قرآن نازل ننمود؟