پنج‌شنبه 05 فوریه 15 | 14:26

جذب 70% اعضای داعش از شبکه های اجتماعی

70% اعضای داعش از طریق شبکه های اجتماعی از قبیل فیسبوک، توییتر، اسک و … جذب این گروه تروریستی می شوند و آنان از این موضوع به عنوان جهاد توییتری در ادبیات خود یاد می کنند.


به گزارش تریبون مستضعفین حسین الدیرانی، فعال سیاسی رسانه ای لبنانی و پژوهشگر گروه های اسلامی در ارتباط ویدئو کنفرانس با نشست اعضای اتحادیه بین المللی رسانه های مجازی بیان داشت : 70% اعضای داعش از طریق شبکه های اجتماعی از قبیل فیسبوک، توییتر، اسک و … جذب این گروه تروریستی می شوند و آنان از این موضوع به عنوان جهاد توییتری در ادبیات خود یاد می کنند.

“حسین الدیرانی” فعال سیاسی لبنانی در این نشست که با هدف بررسی استفاده گروه داعش از ظرفیت های فضای مجازی صورت گرفت، بیان داشت : حامی مالی عمده فعالیت های فضای مجازی این گروهک تروریستی عربستان سعودی است که از شاخص ترین گروه های رسانه ای وابسته به داعش میتوان به السحاب، الملاحم و مرکز الحیاه اشاره کرد.

این فعال رسانه ای افزود : گروه فرقان که امروز ویدئو کلیپ های گروه داعش را تولید می کند در سال 2006 در حمص سوریه زیر نظر القاعده فعالیت های خود را آغاز کرد و امروز مقر اصلی آن در موصل عراق است و آخرین مستند آنها نسیم جنگ نام دارد که تکنیک های رسانه ای قابل توجهی از قبیل متون ادبی و اشعار حماسی در آنها به کار رفته است.
وی بیان داشت عمده تبلیغات رسانه ای گروه داعش را گروه الحیاه انجام می دهد که مسئولیت آن بر عهده فردی موسوم به ابو احمد الآلمانی با اصالتی لبنانی است.

این کارشناس سیاسی ادامه داد : بر طبق پژوهش ها 35% افرادی که از ادبیات افراط گرایانه اسلامی در شبکه های اجتماعی استفاده می کنند ملیت سعودی دارند.

الدیرانی در پایان با بیان اینکه گروه‌های اسلامی تندرو چهره حقیقی اسلام را مخدوش کرده‌اند تاکید کرد: در ابتدای خیزش های انقلابی منطقه یک اندیشه ملی و اسلامی با محوریت جوانان فعال در رسانه های اجتماعی بر موج این خیزش‌ها حاکم بود اما به مرور گروه‌های تکفیری و تندرو مسیر حرکت خیزش‌ها را تغییر داده و گام برداشتن در راستای تخریب چهره اسلام را آغاز کردند و از ابزار های نوین رسانه ای نیز در راستای هدف شوم خود استفاده می کنند که مسلمان جهان اعم از شیعه و سنی برای مقابله با این افراطی گری ها در اینترنت مسئولیت سنگینی دارند.

ثبت نظر

نام:
رایانامه: (اختیاری)

متن:

پربازدیدترین

Sorry. No data so far.

پربحث‌ترین

Sorry. No data so far.