یکشنبه 05 آوریل 15 | 09:53

زیانی که دامن‌گیر ایرانسلی‌ها می‌شود

اپراتور دوم تلفن‌همراه اتمام بسته اینترنتی را به صورت خودکار به مشترک اعلام نمی‌کند. سپس محاسبه هر کیلوبایت اینترنت به صورت آزاد موجب اتمام شارژ اعتباری و رقم‌های گران در قبوض دائمی می‌شود. معاون رگولاتوری از ورود به موضوع برای یافتن راه‌حل خبر داده است.


اپراتور دوم تلفن‌همراه در هنگام پایان بسته‌های اینترنتی، پیامکی مبنی بر اعلام اتمام بسته برای مشترک ارسال نمی‌کند و پس از پایان بسته هزینه هر کیلوبایت اینترنت به صورت آزاد محاسبه می‌شود. برای مشترکان اعتباری این موضوع به صورت اتمام شارژ و برای مشترکان دائمی به صورت رقم‌های گران در قبوض نمایان می‌شود.

این موضوع مورد اعتراض بسیاری از مشترکان این اپراتور واقع شده است.

در پاسخ به این موضوع اپراتور مربوطه اعلام کرده که چندین روش مبتنی بر کدهای دستوری برای این منظور پیش‌بینی کرده است؛ اما ادامه نارضایتی مشترکان از این روند نشان می‌دهد دیگر روش‌های اطلاع‌رسانی مانند روش ساده پیامکی، رضایت مشترک را تامین نکرده است.

این اپراتور یکبار پیش از این نیز وعده داد بود که «علاوه بر روش های موجود، سرویس مضاعف اعلام پیامکی پایان اعتبار بسته را نیز به بخش اعظم مشترکین خود عرضه کرده و برای باقی مشترکان نیز به زودی فعال خواهد کرد.»، اما خبری از این طرح نیست.

به این ترتیب با ادامه این روند و اعتراض مشترکان، مسئولان مقررات گذار برای حل موضوع ورود کرده‌اند.

صادق عباسی شاهکوه معاون بررسی‌های فنی و اقتصادی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوییاز ورود رگولاتوری به این موضوع خبر داد.

وی گفت: با توجه به گزارش‌های دریافت شده از سوی مشترکان مبنی بر عدم اعلام و اطلاع اتمام بسته‌های اینترنت شرکت ایرانسل در زمان پایان مهلت و حجم بسته و متضرر شدن مشترکان از این بابت، بررسی موضوع برای یافتن راه‌حل در دستور کار قرار گرفته است.

عباسی ادامه داد: با توجه به اینکه این شیوه عمل خسارت‌های مالی برای مشترکان ایجاد می‌کند، برای جلوگیری از آن، باید دستورالعمل مشخص و یکپارچه‌ای برای اطلاع‌رسانی دقیق درباره پایان بسته‌ها تدوین شود.

ثبت نظر

نام:
رایانامه: (اختیاری)

متن:

پربازدیدترین

Sorry. No data so far.

پربحث‌ترین

Sorry. No data so far.