حجت الاسلام فرودحد، مدیر رسانهای حوزه علمیه قم عصر دوشنبه 25 خردادماه در سومین همایش آسیبشناسی بازیهای رایانه ای که در سالن همایش پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد، خاطرنشان کرد: وقتی از هر رسانه ای صحبت می کنیم، باید آسیب های آن را در یک چارچوب بینیم؛ کشور ایران یک موقعیت خاصی دارد که خداوند به ما عطا کرده و برخی از نعمتها فقط برای ایران است.
دشمنان فکر حمله نظامی به ایران را ذهن خود بیرون کنند/ دلتای سیاستمدار خارجی علیه ایران
مدیر رسانه ای حوزه علمیه قم تهدید دشمنان علیه ایران را نشان از ترس آنها دانست و اظهار داشت: دشمنان با این منابع و موقعیت استراتژیکی باید فکر حمله نظامی به ایران را از سر خود بیرون کنند؛ این تهدیدها و گزینه های روی میز اگر بود، اعمال میکردند و این تهدیدها نشان از ترس آنهاست.
فرودحد با اشاره به سخن یکی از سیاستمداران خارجی تصریح کرد: یکی از سیاستمداران خارجی گفته بود با این شرایطی که امروز ایران در دنیا دارد، باید فکر حمله نظامی به ایران را از سر بیرون کرد و ایشان طرح دلتا را طراحی میکند؛ سه بعد در دلتای خود علیه ایران به کار ببرید و به نتیجه میرسید؛ یکی اینکه نابسامانیهای داخلی ایجاد کنید.
شبکههای اجتماعی مصداق جنگ از پشت دیوار در سوره حشر است
وی افزود: دومین بعد دلتای سیاستمدار خارجی علیه ایران این بود که آنها را تحریم کنیم و سوم اینکه آنها را به سمت نبرد رسانهای بکشانید؛ طبق آماری که سال گذشته داده شد 20 میلیون جوان روزانه دو ساعت به بازیهای رایانهای میپردازند؛ یعنی پایان این بحث باید به دکترین ما کشیده شود و باید نخبگان کشور در این باره صحبت کنند.
مدیر رسانهای حوزه علمیه قم با اشاره به آیه ای از قرآن گفت: خداوند متعال در آیه 14 سوره حشر می فرماید «لَا یُقَاتِلُونَکُمْ جَمِیعًا إِلَّا فىِ قُرًى محُّصَّنَةٍ أَوْ مِن وَرَاءِ جُدُر»؛ آنها هرگز با شما بصورت گروهى نمىجنگند جز در دژهاى محکم یا از پشت دیوارها؛ آیا جنگ از پشت دیوار یک مصداق آن امروز همین شبکههای اجتماعی نیست؛ امروزه جنگ در بیابان نیست بلکه در خانه افراد است؛ دشمن کمینگاه خود را عوض کرده است.
دشمنان با جاسوسی از گوشی های همراه ذائقه سازی می کنند
فروحد درباره شبکه های اجتماعی یادآور شد: در شبکههای اجتماعی که امروز به عنوان مثال 11 میلیون ایرانی در حال استفاده است؛ با اطلاعاتی که از گوشی ها جاسوسی میشود و دریافت میکنند، ذائقه سازی میکنند و این ساپورت پوشیها و جراحی پلاستیکها ثمره همین ذائقه سازیها است.
وی با بیان اینکه ما در یک تهاجم رسانهای هستیم، اظهار داشت: بچهها هم ذات پنداری شان قوی است و با افرادی که در بازیها و رسانهها هست ارتباط برقرار میکنند؛ تقریبا 98 درصد شخصیت بچه ها پیوست های ذهنی شان است.
اصول زنجیرهای مدیریت رسانه در خانواده
مدیر رسانه ای حوزه علمیه قم تصریح کرد: برخی از اصول زنجیرهای مدیریت رسانه در خانواده مدیریت نیاز، مدیریت ابزار، مدیریت محتوا، مدیریت زمان و مدیریت مکان است؛ وقت مفید استفاده بچه ها از رسانه ها، در طول روز 45 دقیقه است.
فرودحد در پایان یادآور شد: والدین باید الگوی فرزندان خود باشند و در صورتی که خودشان را مدیریت نکنند، نخواهند توانست الگوی خوبی برای فرزندان خود باشند؛ باید شروع تغییر از خود والدین باشد.
Sorry. No data so far.