آیت الله سیدحسن ضیایی محقق و مدرس طب اسلامی و دکترای فقه و اصول ،۲۲ تیر، در نشست سلامت در قرآن پرهیز صحیح، پیشگیری، درمان و شفا را ۴ مرحله طب معصومین عنوان کرد و گفت: طب معصومین برای پرهیز از غذاها محدودیت زمانی دارد و برخلاف دیگر طب ها که انسان را برای همیشه از خوردن چیزی منع می کند تنها تا سقف ۱۴ روز پرهیز را جایز می شمارد.
ضیایی با بیان اینکه در پرهیز طب معصومین احتمال بازگشت بیماری هم وجود ندارد، افزود: طب سنتی یا مکمل و نه طب جدید هیچ کدام مانند طب معصومین امکان درمان بیماری به وسیله پرهیز را به ویژه در بیماری های متابولیک مانند دیابت ندارند.
وی افزود: برخلاف اینکه طب جدید و سنتی و دانشگاه های داخل و خارج از کشور انسان را به دو بخش جسم و روح تقسیم می کنند طب المعصومین انسان را دارای ۴ جزء می داند که شامل جسم، روان، روح و نور است که هر کدام از اینها برخلاف شباهت هایی که با هم دارند دارای اختلاف های اساسی نیز هستند.
به گفته وی طب جدید روان و روح را دو لفظ دارای یک معنا می دانند در حالی که این یک اشتباه است و این دو لفظ تفاوت ها معناداری با هم دارند؛ روان مربوط به ذهنیات است و روح جسم سیار است که با جسم تفاوت دارد. همچنین جسد را به معنای لاشه و مردار می دانند در حالی که در طب المعصومین جسد روح و روان دارد.
این کارشناس برنامه حدیث تندرستی شبکه ولایت همچنین به وجود هاله نوری انسانی و هاله نوری ایمانی در افراد اشاره کرد و گفت: این هاله ها به گونه ای است که هر انسانی که اخلاقیات را بیشتر رعایت کند فقط هاله انسانی آن بیشتر می شود و این در اصطلاح همان چهره نورانی است که عوام از آن یاد می کنند.
ضیایی با بیان اینکه به همه این موارد به تفصیل در طب المعصومین پرداخته شده است، گفت: اما متاسفانه دشمنان واقعی انسان ها کسانی اند که با هر دین و مذهبی اجازه گسترش این علم را در جهان نمی دهند و سردمدار اینها هم یهودی های نژاد پرست و صهیونیزم بین المللی است که کاروان علم را عقب نگه داشته تا خود حکومت کند.
وی با بیان اینکه در طب المعصومین انسان به جزء های بسیار کوچکی تقسیم و برای هر یک از آنها دستورهای مشخصی آمده است، گفت: جسم و روان دو بخش کلی انسان است که برای بخش روان بیش از ۴۰۰ نوع بیماری در روانشناسی بالینی شناسایی شده است.
وی در ادامه به آیات ۱۶۸ و ۱۷۲ سوره بقره اشاره کرد و گفت: در این دو آیه بر طیب و حلال خوری انسان ها به طورعام و حلال خوری مومنان و مومنات به طور خاص اشاره شده و از اثرات آن نیز آن است که طیب خوری به انسان ها این امکان را می دهد تا دچار فرهنگ ابتذال و انحرافی نشوند.
به گفته وی نتیجه طیب و حلال خوری برای مومنان نیز برجا ماندن توان شکر عملی برای نعمات موجود و مدیریت صحیح منابع غذایی و دوری از انواع بیماری ها اعم از فوبیک، پنیک، هسیتریک است.
این محقق طب اسلامی در ادامه بر ۷ اصل در طب اسلامی اشاره کرد و گفت: اینکه خوراک ریز مغذی و غذا باشد و فارغ از هرگونه اسانس و محرک شیمیایی و گیاهی باشد یکی از نکات اصولی ست که مسلمانان باید خوراک هایشان به آن توجه داشته باشند. خوراکی هایی که امروز با عنوان اسنک از آنها یاد می شود ریز مغذی نیستند و درواقع استفاده از آر آنها به علت ارزش غذایی پایینی که دارند ظلم به نفس محسوب می شود. توجه به سن، جنسیت، تحرک، نوع شغل، سلامت غذا، بهداشت آن و طاهر بودن غذا از دیگر مواردیسنت که برای انتخاب خوراک مسلمانان باید به آنها توجه داشته باشند.
در پایان این جلسه به سوالات شرکت کنندگان در جلسه به تفصیل پاسخ داده شد.
Sorry. No data so far.