جریان روشنفکرى غربزده جنس نگاهش به جامعه ایران این است که فقط انحطاط مى بیند، فقط سیاهى مى بیند. هیچ زیبایى، هیچ حماسه اى، هیچ آینده اى براى جامعه خودشان نمى بینند. تا ۴۰ سال بعد از انقلاب هم نگاه همین است و ماجرا آنجا جدىتر مى شود که مىگویند دیگران هم نباید جز این ببینند.از این جهت جشنواره فیلم فجر امسال یکى از بهترین دوره هاى جشنواره است به خاطر اینکه دیگر آن فضاسازىهاى پیرامونى به اندازه قبل قدرت ندارد که سینماگران را زمینگیر کند و آن ها را مجاب و مجبور کند از موضوعات ملى کناره بگیرند، از موفقیتهاى نظام #جمهورى_اسلامى دور بشوند و از #قهرمان هاى کشور فاصله بگیرند. همین هفت، هشت و ۱۰ تا فیلمى که امسال حالا هر کدام به نوعى به این حوزه ها پرداخته بودند به نظرم یک گام بلند به پیش و یک موفقیت بزرگ است.
اکنون در آیینه یا ویترین جشنواره سى و هفتم وقتى که نگاه مى کنیم مى بینیم کسانى که نگاه هاى ملى دارند و نگاه هاى مریض ندارند جایگاه بسیار خوبى پیدا کرده اند با تلاش خودشان. فیلم هاى بسیار خوبى ارائه کرده اند. باید از این ها دفاع کرد. باید از این ها حمایت کرد و از سینماى ملى در برابر سینماى سانسور دفاع کرد و کلید واژه هاى این جنگ را ساخت. همان طور که آن ها کلیدواژه مى سازند، گزاره تولید مى کنند، رسانههایشان را بسیج مى کنند، از لس_آنجلس تا تهرانجلس مشغول هستند.
سال گذشته، فیلم #به_وقت_شام، شب داورىها آمدند حمله کردند به آن و مسخره اش کردند، گفتند این فیلم کمدى است. آنجا بنده اعتراض کردم به آقاى #على_عسگرى، گفت نه این یک مورد بوده، این را تعمیم ندهید، جریان نیست. گفتم این جریان است در بدنه صدا و سیماى #جمهورى_اسلامى یک جریانى وجود دارد که امتداد جریان #انفعال هست یا جریان #غربزدگى است باز امسال هم تکرار شد در مورد یک فیلم دیگر فیلم «رد خون»، دوستانى تماس گرفتند توضیحاتى دادند که نه آقا این برنامه تعمدى وجود نداشته براى اینکه ما « #رد_خون» را بزنیم ولى شده دیگر. خب حتماً یک جاى کار عیب دارد دیگر. باید بگردند این عیبها را پیدا بکنند که تنها دستگاه تبلیغاتى نظام، مهمترین رسانه جمهورى اسلامى چرا سر #بزنگاهها نباید در آن جایگاه درست خودش عمل بکند.
Sorry. No data so far.