رپرتاژآگهی- سوال بسیاری از افراد این است که چطور میتوان مانند یک متخصص سئو مطالب سایت را برای موتورهای جستجو بهینه کرد.
در ابتدا باید در نظر داشته باشید که بهترین زمان برای سئو کردن مطالب سایت، زمانی است که مطالب را ایجاد میکنید. اما همیشه میتوانید به مطالبی که قبلا ایجاد کردهاید باز گردید و آنها را ارتقاء دهید.
سئوی مطالب سایت برای موتورهای جستجو به این جهت اهمیت دارد که باعث میشود ترافیک سایت شما افزایش یابد و بدین ترتیب احتمال تبدیل شدن کاربران (به مشتری، عضو سایت و…) نیز بالاتر میرود.
در این مقاله قصد داریم که بهترین نکات سئو سایت برای بهینه کردن مطالب سایت را با شما در میان بگذاریم. با ما همراه باشید.
۱. با تحقیق کلمات کلیدی برای متن خود برنامهریزی کنید
بسیاری از مبتدیان جهت تولید محتوا برای سایت خود به حدسیات رجوع میکنند و شروع به نوشتن مطالبی میکنند که تصور میکنند کاربران به آنها علاقهمند هستند.
وقتی که میتوانید از روش تحقیق کلمات کلیدی استفاده کنید و متوجه شوید که کاربران به دنبال چه چیزی هستند نباید به حدس خود اتکا کنید.
تحقیق کلمات کلیدی روشی است که به کمک آن میتوانید موضوعاتی را که مخاطبین شما به آن علاقهمند هستند را (بر اساس اطلاعات حاصل از موتورهای جستجو) معین کنید. یعنی موضوعاتی که خود کاربران آن را جستجو میکنند و به دنبال آن هستند.
ابزارهای مختلفی برای تحقیق کلمات کلیدی وجود دارند مانند SEMRush که اطلاعات عمیقی در مورد کلمات کلیدی، وضعیت رقابتی این کلمات، میزان جستجوی این کلمات و… را در اختیار شما قرار خواهد داد.
بدین ترتیب قادر خواهید بود کلمات کلیدی اصلی و موضوعات مناسب را پیدا کنید و در مورد آنها مطلب بنویسید.
۲. برای کلمات کلیدی اصلی، کلمات هممعنا پیدا کنید
در مرحله قبل توانستیم تعدادی کلمه کلیدی پیدا کنیم. دقت کنید باید از بین پیشنهادهای بیشمار کلماتی را انتخاب کنید که تعداد زیادی از افراد آن را جستجو میکنند و کمتر رقاتبی هستند.
حالا در این مرحله نوبت این است که کلمات هممعنا و مترادف با این کلمات کلیدی اصلی که کاربران آنها را نیز جستجو میکنند را پیدا کنیم.
بهترین ابزار برای این کار استفاده از خود گوگل است. کافی است کلمات اصلی مد نظر خود را در گوگل جستجو کنید. اکنون به انتهای صفحه اول نتایج در گوگل بروید و قسمت related searches را مشاهده کنید.
در این قسمت متوجه میشوید که افراد از چه کلمات دیگری که مرتبط با این کلمه است در جستجوهای خود استفاده کردهاند. از این کلمات نیز سعی کنید در مطلب خود به صورت طبیعی استفاده کنید.
۳. یک عنوان موثر برای مطالب خود انتخاب کنید
عنوان مطلب شما تا حد بسیار زیادی برای رتبهگیری در گوگل اهمیت دارد.
عنوان مطلب شما باید به گونهای باشد که کلمه جستجو شده توسط کاربر ارتباط داشته باشد و هم اینکه به قدری ترغیبکننده باشد که کاربرانی که سایت و عنوان شما را در صفحه نتایج جستجو میبینند ترغیب شوند بر روی آن کلیک کنند.
همچنین سعی کنید از کلمات کلیدی اصلی مطلب خود نیز در عناوین مطالب سایت استفاده کنید.
۴. لینک سازی داخلی را به یک عادت تبدیل کنید
با لینک سازی داخلی میتوانید کاری کنید که افرادی که وارد سایت شما میشوند مقالات مرتبط دیگری را هم مطالعه کنند.
با لینک سازی داخلی یک ارتباط معنایی بین مطالب خود ایجاد میکنید و میتوانید اعتبار صفحات قویتر را به صفحات ضعیفتر نیز منتقل کنید.
لینک سازی داخلی یک روش فوقالعاده برای سئوی داخلی سایت است و به کمک آن میتوانید با لینک دادن از مقالات جدید به مقالات قدیمی، همیشه لینکهای جدیدی به مقالات قدیمیتر خود ایجاد کنید. البته همچنان میتوانید از مطالب قدیمیتر نیز به مطالب جدید لینک ایجاد کنید.
۵. به مطالب خود تصویر و ویدئو اضافه کنید
موتورهای جستجو همیشه به صفحاتی که تعامل بیشتری از مخاطبین دریافت میکند، رتبه بهتری میدهند. اضافه کردن تصاویر و ویدئو میتواند باعث تعامل برقرار کردن کاربران با مطلب شما شود.
سعی کنید از این تصاویر در بین پاراگرافهای متن خود استفاده کنید. بدین منظور میتوانید از عکسهایی که خودتان گرفتهاید و یا سایتهایی که تصاویر رایگان ارائه میکنند استفاده کنید. البته سعی کنید این تصاویر را از لحاظ حجم نیز برای سئو بهینه کنید.
ویدئوها حتی از تصاویر نیز بیشتر مورد استقبال قرار میگیرند. اگر حجم هاستتان کم است و یا از وردپرس استفاده میکنید (نباید ویدئوها را مستقیم در وردپرس آپلود کرد) بهتر است ویدئوهای خود را در سرویسهای دیگری مانند آپارات و یوتیوب آپلود کنید و فقط لینک نمایش آن را درسایت خود قرار دهید تا کاربران بتوانند در سایت شما ویدئو را تماشا کنند و از منابع هاست شما نیز استفاده نشود.
۶. توضیحات متا را به مطالب سایت خود اضافه کنید
تگ توضیحات متا که میتواند به هر صفحه از سایت اضافه شود در واقع توضیح کوتاهی در مورد اینکه مطلب شما در مورد چیست را به موتورهای جستجو ارائه میکند.
این توضیحات متا همچنین در صفحه نتایج گوگل و همچنین زمانی که افراد مقاله شما را در شبکههای اجتماعی خود به اشتراک میگذارند، نشان داده میشود. بنابراین این توضیحات باید مفید و البته ترغیبکننده باشد.
این توضیحات حداکثر میتواند ۱۵۵ کاراکتر باشد و باید از کلمات کلیدی اصلی خود نیز در جملات ابتدایی آن استفاده کنید.
۷. خوانایی مطالب خود را افزایش دهید
خوانایی مطلب یکی از فاکتورهایی است که توسط موتورهای جستجو، مهم تلقی میشود. مقالاتی که خوانایی بیشتری دارند معمولا رتبه بهتری هم میگیرند.
با خواناتر کردن مطالب افراد بیشتری آن را مطالعه میکنند و رتبه شما نیز در موتورهای جستجو بهبود خواهد یافت.
برای افزایش خوانایی مطالب خود باید از جملات و پاراگرافهای کوتاه استفاده کنید. و مطلب خود را با تیترها، میانتیترها، تصاویر و فضای خالی به چند بخش مختلف تقسیم کنید.
۸. از دستهبندی و تگها برای سازماندهی به مطالب خود استفاده کنید
به کمک تگها و دستهبندی مطالب سایت میتوانید این مطالب را سازماندهی کنید و این کار هم برای شما مفید خواهد بود، هم برای کاربران و هم برای موتورهای جستجو.
برای فهم بهتر دستهبندی و تگها میتوان از مثال کتاب استفاده کرد. در واقع دستهبندیها مانند فهرست کتاب هستند و تگها مانند نمایه کتاب که در آن میتوانید ببینید در چه صفحاتی از یک کلمه یا عبارت خاص استفاده شده است.
این تگها معمولا در آخر مقالات سایت قرار میگیرند و با کلیک بر روی آنها کاربران قادر خواهند بود که مطالبی که در مورد این تگ موجود است را مطالعه کنند.
۹. مطالب جامعی بنویسید
موتورهای جستجو مطالبی را دوست دارند که به صورت جامع و با جزئیات زیاد به آن پرداخته شده باشد.
اگر خاطرتان باشد در مرحله دوم گفتیم باید کلمات کلیدی هممعنا با کلمات اصلی را نیز پیدا کنید. این کلمات مترادف به شما کمک میکنند تا متوجه شوید که چه بخشهایی را باید به مطلب خود اضافه کنید.
با اضافه کردن بخشهای مکمل مطلب شما، جامعتر و کابردیتر خواهد شد. میتوانید از این کلمات کلیدی مترادف در تیترها و میانتیترهای خود استفاده کنید.
۱۰. مقالات قدیمی خود را بهینه کنید
اغلب مبتدیان پس از انتشار یک مطلب دیگر آن را فراموش میکنند. اما این کار اشتباه است و باید باز هم به سئو کردن مقالات قدیمی بپردازید.
حتما از یک مشاور سئو برای بهتر شدن سئوی سایت خود مشورت بگیرید.
Sorry. No data so far.