چهارشنبه 29 ژوئن 11 | 09:30

بيش از ۷۰ درصد اوقات فراغت جوانان صرف تماشای تلويزيون می‌شود

عضو كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي گفت:بيش از 70 درصد از اوقات فراغت جوانان صرف تماشاي تلويزيون مي‌شود و لازم است مسوولان اين رسانه‌ براي غني سازي اوقات قشر يادشده برنامه‌ريزي كنند.


عضو كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي گفت:بيش از 70 درصد از اوقات فراغت جوانان صرف تماشاي تلويزيون مي‌شود و لازم است مسوولان اين رسانه‌ براي غني سازي اوقات قشر يادشده برنامه‌ريزي كنند.

بنابراین گزارش،’جواد آرين‌منش’ افزود: اين آمار نقش مهم صداوسيما را در فرهنگ سازي نسل‌هاي آينده نشان مي‌دهد.
عضو كميسيون فرهنگي مجلس در عين حال تاكيد كرد: هرچند رسانه ملي در پركردن اوقات فراغت موفق بوده اما در غني سازي اين فرصت ها توفيقي كافي نداشته است.
نماينده مردم مشهد در مجلس ادامه داد: برخي از برنامه‌هاي تلويويون با وجود داشتن مخاطبان ميليوني چندان در جهت آموزش جوانان و فرهنگ سازي نسل آينده و اصلاح رفتار جوانان تلاش نمي‌كنند و گاهي نيز رفتارهاي نادرست را به جوانان منتقل كرده‌اند.
آرين‌منش يادآورشد: با وجود تذكرها و هشدارهاي مكرر كميسيون فرهنگي مجلس درباره مخرب بودن برخي برنامه‌هاي تلويزيوني نظير برنامه پرمخاطب 90 به صدا و سيما، بي‌توجهي در تلويزيون مشاهده مي‌شود.
عضو كميسيون فرهنگي مجلس با يادآوري اينكه امام خميني (ره) از رسانه ملي به عنوان يك دانشگاه بزرگ ياد مي‌كرد، گفت: صداوسيما در تهيه برنامه‌هاي خود بايد رشد و تكامل انسان‌ها را ملاك قرار دهد.
به گفته وي، راديو و تلويزيون در پركردن اوقات فراغت موفق عمل كرده اما در غني سازي اوقات جوانان توفيق چنداني نداشته است.
نماينده مردم مشهد در مجلس تاكيد كرد:رسانه ملي بايد براي كاهش ناهنجاري‌هاي اجتماعي و افزايش معنويت و تقوا در جامعه برنامه‌ريزي دقيقي داشته باشد.
آرين منش در عين حال موضوع غني سازي اوقات فراغت نوجوانان و جوانان را منحصر به صداوسيما ندانست و گفت: همه ارگان‌ها و سازمان‌هايي كه به نحوي با اين قشر در ارتباط هستند بايد براي ارتقاي سطح دانش جوانان در ايام فراغت بويژه در فصل تابستان برنامه‌ داشته باشند.
عضو كميسيون فرهنگي مجلس توضيح داد: دستگاه‌هاي فرهنگي كشور بايد به نحوي برنامه ريزي كنند كه سطح آگاهي و بينش نسل جوان ارتقا يابد و زمينه توسعه و پيشرفت كشور در آينده فراهم شود.

ثبت نظر

نام:
رایانامه: (اختیاری)

متن:

پربازدیدترین

Sorry. No data so far.

پربحث‌ترین

Sorry. No data so far.