به گزارش تریبون مستضعفین ماهنامه سینما رسانه در آخرین شماره خود – دی ۹۰- با انتقاد از اکران فیلم های «گلوگاه شیطان» و«بدرود بغداد» در گروه مخاطب خاص می نویسد:
مخاطب خاص این عنوانی است که برای برخی فیلم های شایسته سینمای ایران کرده اند تا پروژه فیلم سوزی در اکران سینمای ایران کامل شود فقط کافی نگاهی به کیفیت برخی فیلم های در حال اکران در مقایسه با «بدرود بغداد» و «گلوگاه شیطان» بیندازید تا متوجه این موضوع شوید. اینکه شورای صنفی نمایش، نمایش فیلمی نظیر «پیتزا مخلوط» را برای همه مردم مناسب بداند و فیلم با کیفیتی نظیر «بدرود بغداد»، «گلوگاه شیطان» و حتی «گلچهره» را تنها برای عده ای خاص مناسب بداند، از آن نکاتی است که فقط در سینمای ما می توان نمونه آن را پیدا کرد. آن هم در وضعیتی که همه اهالی رسانه و سینما گران به لزوم تغییر ذائقه بصری مردم هشدار داده اند. در این اوضاع فیلم هایی که حد اقل در مقایسه با نیمی از فیلم های در حال اکران یک سر و گردن بالاتر است، باید با بر چسب خاص شناخته شود و بد تر از همه اینکه اصلا کسی تعریفی برای این مخاطب خاص ندارد. اصلا آیا دوستانی که تصمیم به چنین کاری گرفته اند، آیا تا کنون تعریف از خاص بودن یا خاص نبودن مخاطب ارائه داده اند؟
«بدرود بغداد» که سال گذشته نماینده سینما ایران در اسکار بود و بسیاری از جشنواره های معتبر جهانی آن را تحسین کرده اند، باید پس از یک سال بلاکلیفی در گروه مخاطب خاص اکران شود. از سوی دیگر این همه در سینما، صحبت از کم توجهی به سینمای دفاع مقدس می شود و درست وقتی که قرار است فیلم در این حوزه که اتفاقا در جشنواره سال گذشته هم حضور داشته است و به تعبیر بسیاری از منتقدان، اثر شایسته دفاعی به شمار می رود، راهی اکران عمومی شود با بر چسب خاص راهی گروه مخاطب خاص می شود.
فقط معلوم نیست این سیاست فیلم سوزی در سینمای ما قرار است تا کی ادامه داشته باشد؟
Sorry. No data so far.