تریبون مستضعفین- امین کیانی
انقلاب پیر خمین بدلیل روح اللهی بودنش در قالب زمان ومکان نخواهد گنجید. انقلابی در درون و برون. بهتر که توجه میکنیم گویی این انقلاب با دههها وده سالهها و ده گانه عجین شده است. ودیگر اینکه ظاهرا یوم الله آفرینیها در قالب دههها رقم خورده است. جای تعجب نیست وعده الهی همین است.
در حال مرور وخواندن وقایع نگاری ۱۰+۹ام دی بودم، ۱۹ام دیای که بعد از سالها، دهه بصیرت را با ۹ دی آفرید.
هر دو دیگر نامشان آشناست، چون عاشورایی بودند به سان «کل یوم عاشورا» در قالب زمان و مکان بلکه ورای آنها ماندگار در تاریخ با عنوان حماسه شدند. حماسه ۱۵ خرداد، حماسه ۱۹دی، حماسه ۹ دی، حماسه ۲۲بهمن…
بیایید قدری زیباتر بنگریم، روز قیام مردم قم است. چه زیبا شد، قیام وقم ومردم، «قُم؛ به پادار و قیام کن» گویا اصلا تقدیری خداوندی بر قیام دستوری است همیشگی، «قُلْ إِنَّما أَعِظُکُمْ بِواحِدَةٍ أَنْ تَقُومُوا لِلَّهِ مَثْنی وَ فُرادی-سبا۴۶» که آن را قیامی در دوبعد یعنی اجتماعی وفردی دانستهاند وبا تاکیدی مضاعف بر قیام اجتماعی به معنای هدفی والا که نباید از قیام فردی نیز غافل شد که باید دانست زیر بنا و هدف تمامی قیامها حرکت به سمت برقراری عدالت است، یعنی هر چیزی را سرجای آن گزاردن، سرجای درستش قرار دادن و مجموعا قیام یعنی برپایی عدالت برای نفی عملی و زبانی غیرخداییها، در درون بنام نفس اماره جهت تعادل قوای وهمیه و غضبیه وشَهَویه ودر برون بنام حاکمیت طاغوت.
نمیشود به بهانه خودسازی از جامعه اسلامی «یعنی جامعهای که بیشتر مولفههای دینی در آن پدیدار است» از وظیفه اجتماعی غافل شد، لذاست که قم شروع کننده قیامهایی با محوریت اسلامیت و روح دین بود و وقتی میگوییم قیام! مفاهیمی همچون هجرت ومجاهدت درابعاد صغروی وکبروی وصبر واستقامت با محوریت تبعیت وپایداری بر اهداف امام امت نیز بدنبال آن میآید که آن اعلام قاطعانه وفاداری و ظهور غیرت دینی امت است جهت حفظ مبانی اسلام ناب محمدی(ص) و حفاظت از کیان تشیع واسلام که در قالبی بنام نظام جمهوری اسلامی محقق شده است که این قیامها را به نقاط عطفی در تاریخام القرای جهان اسلام یعنی ایران اسلامی بلکه عالم مبدل ساخته است!
قیامی از جنس هویت دینی مبتنی بر غیرت وخشم مقدس امت نسبت به حفاظت از ریشههای اصیل دین وستونهای استوار یعنی «راسخون فی العلم» در عصر غیبت، همانهایی که امام عصر(عج الله فرجه)، امت را هنگامه بروز حوادث واقعه، به ان مصابیح الهدی رهنمون میدارند و چنین میتوان گفت که تاکید برحوادث واقعه حول پیشآمدهای معمولی روزگار نمیتواند باشد، چرا که مطمئنا حکایت از ابتلائات عظیمی دارد که گاهی سرنوشت یک ملت وامت در قالب سربلندی از آن فتنهها رقم میخورد، که آن واکنش امت و انجام وظیفه به موقع خواص تحت رهبری امام امت در نهایت، حرکتی اصلاحی را حسین (ع) گونه در دوره افول ارزشها یعنی دوران اوج حاکمیت قلدران رژیم طاغوت، در جهت اهداف عالیه اسلام در سطح جامعه رقم زد، از امام امت خمینی کبیر (ره) میتوان تعبیر به مصلحی غیور درقرن حاضر اما جاودانه نمود چراکه الگو واسوه او، مصلحی غیور سالار شهیدان حسین(ع) است که منجر به احیای قیام وانقلابی با بوی سال ۶۱ هجری میشود که زمزمهاش در ۱۹ دی ماه ۱۳۵۶ شمسی شروع و در دههای دیگر در بهمن ۱۳۵۷ بهنام فجر یعنی پیروزی انقلاب اسلامی، فروپاشی وانهدام کاخ دژخیمان و یزیدیان زمان را باعث شد.
عناصری محوری در تمامی دهههای تاریخ انقلاب اسلامی رخ نمایی میکند که کاملترین آنرا در کلام رهبری معظم انقلاب (ادام ظله العالی) در توصیف ۱۹ام دی میابیم:
«حقیقتا حادثهای مثل ۱۹ دی به رخ کشیدنی است، هم بصیرت دراین حادثه موج میزند، هم موقعشناسی، هم دشمنشناسی، هم مجاهدت واقدام وفداکاری»
پس به بیان واضح، اعلام به موقع وفاداری توسط مردم وغیرت آنها در حراست از دین وبنای تجدید شده توسط حاکمیت اسلام در این دههها واقدام شجاعانه در ابراز انزجار از دشمنان وهرکه اهل سازش است و یاهرکه اهل تعلل درتصمیم گیری است، عامل نقطه عطف واقع شدن این ایام است، مگر نه اینکه این ایام به خودی خود فرقی باسایر روزها ندارند.
۱۹ام دیها آن زمان رقم میخورد که رزیم طاغوت پس از دیدن حمایت وابراز ارادت ملت به امام خود، در جریان شهادت حاج آقا مصطفی خمینی (ره)، با اقدامی ناشیانه والبته مغرضانه اقدام به نشر متنی موهم نسبت به امام وضروریات دینی رسوخ کرده در جان ملت میکندکه «یُرِیدُونَ لِیُطْفِؤُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ»… غافل ونادان ازاینکه «وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ کَرِهَ الْکَافِرُونَ» صف-آیه ۸.
آنگاه است که در اثر زمانشناسی سریع وشجاعانه واز روی بصیرت عالمان دینی ومردم وطلاب وبازاریان قم ایشانکه همگی ید واحدهاند وپایداری آنها، قیامی شکل میگیرد، وبا قطرات خون شهدای ۱۹ دی، مختوم به مُهر تاییدی میشود که در صفحه تاریخ ماندگار میشود. وبعد ازآن چهلمها در شهرهایی مثل تبریزغیور و یزد دارالعباده وسایر شهرها برگزار میگردد وبارها دست الطاف حق با رشادتهای مردمی وشهادت ایشان بسان «هو الذی ایدک بنصره وبالمومنین»- انفال۶۲. ضامن امتداد با ثبات این نهضت درآینده شد تا اینکه دهه فجر انقلاب اسلامی، موجب تابش پرتو نور و امیدی بر مستضعفان عالم شد و۹ دیها درسایه ۱۹ام دیها همچنان ادامه دارد وبراستی که آن امام امت چه زیبا فرمودکه: شهادت حاج آقا مصطفی خمینی(ره) انکه امام او را امید آینده اسلام خوانده بود، از الطاف خفیه الهی بود وبدرستی که امید آینده اسلام در قاب دیدگان بصیر، همان ثبات ارزشهای دینی و نفی استکبار جهانی وصهیونیزم بین الملل توسط حاکمیت مردم سالاری دینی در پرتو نهضت حسینی(ع) با رهبری خلف صالح امام، است که بیداری اسلامی را در این روزها رقم زد که تا محو مستکبران عالم وحاکمیت مستضعفان در زیر لوای پرچم سرخ حسینی وسبز مهدوی ادامه خواهد یافت انشاء الله.
«وَنُرِیدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَى الَّذِینَ اسْتُضْعِفُوا فِی الأرْضِ وَنَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَنَجْعَلَهُمُ الْوَارِثِینَ» قصص-آیه ۵
Sorry. No data so far.